Is-premiär

Äntligen kom det lite riktig vinter, med gångbar is som resultat. Egentligen var det alldeles för kallt för att fiska överhuvudtaget på trettondagen, men har man inte satt sin fot på is de senaste två åren, så fanns det inget alternativ. Jag skulle ut och fiska.

Hörde mig för lite och det visade sig att Tintin och hans polare skulle ut till en liten göl, och det passade mig perfekt att hänga med på.

Det var som sagt riktigt krispigt och bister kyla. Termometern visade -16 på morgonen när jag for iväg. Premiären lades på ett mycket litet vatten, en göl eller mad, så mina förhoppningar om stor fisk var inte stora, men det kunde ju vara gött att bara få komma ut. Dessutom har de större sjöarna inte riktigt gångbar is ännu.

De första spöna ute... 
 
Det dröjde fram till 11-tiden innan solen nådde över trädtopparna i hålan vi befann oss, vilket inte gjorde turen varmare

Tintin med en av ca 10 små gäddor för dagen

Over & Trout
 

Kommentarer
Postat av: Rom

Hello, I'm good girl and looking for good man. If you are interested, I'll send my photo. Thank's https://tinyurl.com/yasl3ehh

2022-03-25 @ 20:08:56
Postat av: Yamahakig

number of surviving European

2024-07-19 @ 18:15:32
Postat av: Ferrous material recycling licenses

Salutations, dear companion. How have the days been treating you lately? Although I can't say with absolute certainty, it seems like this could greatly complement your project Aluminium scrap carbon emissions Bye-bye, and may your life be a grand celebration


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback