Kortpass

Tog ett kortpass i blåsten för ett tag sedan. 
Jag tuffade på med båten rakt mot vinden över det djupaste partiet i sjön.
Plötsligt dyker det upp ett bra eko på 7 meter över 16 meters djup och jag försöker parera båten i vinden, och lyckas hitta tillbaka igen.
Jag sänker en 10 tums blåsilver Fin S, men reaktionen uteblir från gösen som bara stiger sakta och tittar, som så många gånger förr. Upp med jiggen, på med en limegrön. Inte heller denna ger någon reaktion. 
Jag byter till en dovare färg och hittar återigen ekot och sänker. 
PANG! Gott spöböj och jag kan inte hålla mig från att vråla i vinden. Upp kommer en kort och tjock gös på 1,5 kg som inhalerat jiggen. 
 
 
Svårt att ta kort med mobilkamera när man är själv
 
 
Full av förväntan över att hitta nästa eko, så fortsätter jag framåt. Hittar ett till eko och här är det heller ingen tvekan. Jiggen är totalt inhalerad och kampen var klart bättre. En gös på 3.8 kg får va med på ett kort innan den får simma tillbaka.

 
Hyfsad gös
 

Det fortsätter såhär och totalt landar jag 6 gösar, en kort men god tur! Äntligen vaknar de till liv efter sommarens sega fiske. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christian "tintin" Johansson

Wow vilken fisketur! Skönt att det släppt lite och vi får hoppas de är i farten nästa fisketur också :)

Postat av: Tobbeman

Jisses sicken huggsexa det blev nu då !!!
Gott jobbat.

2013-09-27 @ 15:50:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback