Gösturen

Blev aningens bättre än på länge. 

Idag körde jag och Martin en tur efter jobbet och metoden för dagen fick bli flötestrolling. 
Efter någon timma hade två gäddor klippt mina paravanmörtar och slaktat ett av FC-tacklen.
Efter ett tag drar vi förbi ett område där det är fullt av ekon och vi beslutar att ankra upp och meta på plats. 

Det visade sig snart ge utdelning, i och för sig på mitt vertikalspö tacklad med en mindre Skippy Fish i färgen limegrön/gul. Gösn kom som en kanonkula och klippte jiggen utan pardon.
Den vägde, hör och häpna lite drygt 1 hg. =)
 
Efter en stund försvinner även mitt flöte och jag gör ett mothugg. En bra kamp senare kan Martin håva en 3520g stor gös, inte helt utan kalabalik då håven gick tvärt av. Tyvärr är fisket inte rättvist, även om jag var värd varenda fisk och förmodligen ett par hundra till med tanke på hur jag nött på sjön. Men Martin fick gå hem med FF-stämpeln.
 
 
 

Det är fortfarande 16 grader i vattnet, men nu ger jag det ytterligare et par veckor så blir det nog lite fränt fiske igen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Christian "tintin" Johansson

Grattis, och synd på håven och Martins FF

Postat av: Mattias

Snyggt!

2013-09-18 @ 06:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback