Gone fishing

Igår efter jobbet så åkte jag, Martin och Tintin ut för fiske i vår citysjö Munksjön.
Abborrarna var återigen på hugget, men det är förbannat dåligt med stor abborre i sjön, vilket kan tyckas märkligt med all betesfisk som sjön håller ändå, och kräftor till förbannelse...
Återigen fick vi uppleva hur viktigt det är att köra med rätt metod.
Jag tror jag kom upp i 7-8 abborrar och lika många missade hugg, men bara i storlek upp till 250 g, medans Tintin och Martin inte hade ett pill till en början.  
 
Lite senare på hösten brukar vi komma i kontakt med något större abborre, men den är svår att hitta under sommaren.
Efter att huggperioden avtog så valde vi att köra lite trolling ute på de djupare delarna av sjön, och det lönade sig till slut, när Martin fick en gädda på ca 2 pannor.
Varje gång han drillar fisk på sitt Öland Excalibur 10,3" blir jag satan så avundsjuk. Att jag inte också skaffade ett sådant spö. Vilken action det är i det spöt!
Misstänker med tanke på namnet att det togs fram främst för havsöringsfiskare, men gud så gött det ser ut!
Är det någon därute som har ett sådant så köper jag gärna!!!
 
 

Excalibur Öland i förgrunden
 
 
Martin drillar gädda
 
 
Har ingen bättre bild på gäddan
 
 

Omdiskuterat kulturhus - Spira
 
 
Bron över Munksjön
 
 
Gott väder, gott sällskap, god öl...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback