PB-höjning

Igårkväll efter det ostadiga vädrets framfart drog jag och Christian mot kända vatten för lite feedermete.

Vilken kväll vi fick, helt underbart!
Solen sken, klarblå himmel och hyfsat vårvarmt var det där vi satt på stranden till Huskvarnaån.
Mörten var i farten och fortfarande rejält romstinna så än har de inte gått för lek. Försiktiga napp oftast och småstirr i spötoppen gjorde det inte helt enkelt att sätta mothuggen. En toppfisk på ca: 400 g kom upp. 

Ett napp kommer dock förevigas under kvällen och det var ett riktigt pillnapp på mina majskorn, försiktiga stret som jag inte ville rycka för tidigt på. Små små tippningar med efterföljande darrning i den känsliga feedertoppen. Sen kommer det mer tydligt och jag gör ett mothugg och känner direkt något av större kaliber på kroken.

Jag inser att det är en fin sarv när jag ser hur det glänser till i guld och rött, när fisken bryter vattenytan.
När jag håvar den så inser jag att det är nytt PB, men vågar inte hoppas för mycket.



880 gram och 38 cm - NYTT PB


Jag tackar igen för grymma bilder av Christian, som med hjälp av kvällssolen fick ett par fantastiskt härliga bilder innan den fick simma tillbaka.

Gött mos!

Kommentarer
Postat av: Fondan

Yes Mange, riktigt gött mos. Grattis !!

Postat av: mattias

Grattis! Riktigt rolig bonusfisk.

2012-04-18 @ 16:16:22
Postat av: Magnus

Tack Fondan!

Mattias; Ja, den var lite oväntad, men jävligt välkommen!

2012-04-19 @ 08:47:09
Postat av: johan almqvist

Grattis :) roligt med sarv

2012-04-19 @ 14:29:19
Postat av: Anonym

Johan: Ja, det är inte alls fel med guldfiskar. Hoppas du klipper en fin med efter dina mäskningskampanjer om nätterna ;)

2012-04-19 @ 16:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback