Min vän polacken och jag...

Häromveckan ringde någon på telefonen och jag hör en bekant röst på andra sidan.
Den bekante röstens ägare är sugen på att fiska.
De flesta i
Nya Gäddhäng ynglar ju av sig till både höger och vänster och likaså Sjölander har denna stig vandrat, med en 4 månaders grabb på registret.

Fiske har han inte direkt satsat på under de första 4 månaderna, han har istället, hör och häpna, flugit fram och tillbaka till Polen för att bygga varuhus för en icke avslöjad varuhuskedja.
Jag insisterar fortfarande på att det ligger en hund begraven här...
Ingen, jag säger ingen, igen, åker frivilligt till Polen för att bygga. Det är ju för fan helt omvänt om man lyssnar runt i vilket villagrannskap som helst i kära Svedala... Det är ju polackerna som kommer hit och inte tvärtom!

Jag vet precis vad du sysslar med i Polen Peter, tack för alla jigghuven!!! =)

Fiske blev det dock, tidig lördag den 14/4 så tänkte vi undersöka om någon gös var i farten.
Det var den inte, men lite gäddor blev det ändå, och ett ryggskott!
En go dag och ett kärt återseende både i person och plats.



Fiskgjusen samlar byggmaterial till sitt rede



Peter donar med allt nyinköpt från Polen



Lite gäddfighter fick vi också va med om




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback