Semestern i fortsättning

Vad jag trodde skulle vara enkelt när semestern tog sin början, var i slutändan inte alls så smidigt.
Hade en idé om att skriva lite om vad vi gör varje dag, mest för att se tillbaka på hur det var när Noelle var yngre än ett år om ett år - Om ni hänger med?!


Vi har gjort allt möjligt och ingenting om man ska sammanfatta 2 veckors semester sedan senaste inlägget.
Har gjort Hjo, som vi brukar varje sommar, mest pga den sjukt goda rökta siken, men den var slut så istället hamnade vi på hantverksmässan som hålls varje år.
Galet mycket folk med en snuskigt pervers tillverkarådra, samlas som på ett jättelikt torg och säljer senaste årets omsorgsfullt framsvettade hantverk.
Allt från ullhattar i alla möjliga och omöjliga former till skärbräden med trollmotiv... De har en annan sak gemensamt dessutom - Allt är svindyrt! En smörkniv för 120:- någon?!
 
Hittade faktiskt ingenting av värde på detta event, dessutom är Hjobor en rätt otrevlig skara inavels-götar kom vi fram till...



Tydligen stammar jag från denna inavlade del av sverige



På min gata bestämmer jag



Johanna har inte fått en egen gata ännu


En annan dag for vi till svärföräldrarna och i varje fall för min del hann det bli lite solbränna, då jag somnade tvärt i en av deras nyinköpta solstolar. 5 tummar upp för dem stolarna!
Vaknade dock lika tvärt av julivädrets makabra vändningar då parasollet flög förbi min tinning av den analkande stormen.
Noelle passade under tiden på att utforska altandörrarnas uppsättningsanordning...



Hon går om hon har stöd och står ibland utan och balanserar


Vi har även vart ut till Västersjön för ett tilltänkt bad, men återigen var det ju juli månad som morrade till och vårt badväder försvann i ett nafs. Jag hann åtminstone visa Noelle lite fiskar i en hink samtidigt som hon fick sitt första alldeles egna äpple.



Äppeltjej

 
Inventering och pill på småfiskar


Vi har även hunnit med en roadtrip till kusten och närmare bestämt Skummeslöv som ligger 2 mil söder om Halmstad. Kunde vara kul att visa havet för Noelle och kanske samtidigt komma till lite bättre väder så vi föräldrar kunde få någon sol denna sommar...
Det visade sig dock att det var hejdlöst mycket mer intressant med den ytterst finkorniga sanden, speciellt om den kan stoppas i munnen och gråta lite av detsamma ;)






Ahhh sand....


Jag har hunnit fiska litegranna och jag har enbart lagt tid på gösfisket under semestern. 
Här är några godbitar från senaste turerna.


 
Peter drillar fisk



Han lyckades även dra en 750g sarv under betesfiske



Åh en fin gös på runt 2,5kg

såja, up to date...





Kommentarer
Postat av: Christian "tintin" Johansson

Ser ut att ha varit en skön semester tycker jag.

Gott gott!

Snart får du visa vart skåpet ska stå gällande Ruda i dammen, det är en annan sak som jag tycker.



Tycker visst mycket nu, jag alltså :)

Postat av: Pungen

Cici sa just att hon ibland går in och smygtittar lite här för de fina bildernas skull, och man måste ju instämma...synd att motivet (jag) nästan alltid ser lite mojje ut :D



Kul pass, även om det nog gärna hade fått vara lite längre. Synd på åskan!



Piiiiiz

2011-07-24 @ 10:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback