Semester dag 2 & 3

I tisdags åkte vi på en utflykt till Gällstad för att "hämta" en vas som Johanna spanat in på en tur tidigare i somras. Den var väldigt gul ;) Tjusigt värre!

På kvällen hade jag bokat med Martin och ett pass i gös-sjön skulle det bli.
Vi ankrade upp på en liten hotspot och jiggade av branten med twintail-jiggar. Efter ett antal missade försiktiga pillhugg ropar Martin för kontakt av lite bättre kaliber. Martins spö står i en djup båge och bjuds på en riktigt bra kamp med ett flertal rusningar.

Efter en stund ger fisken upp och jag kan håva en 4,24 kg tung gös, vilket är nytt PB för Martin!!



Smile you bastard



Nytt PB - 4240 g


Efter denna gös hade vi ingen kontakt med fler av samma art på ett par timmar, men jag lyckades lura 3 abborrar med en rödgul jigg, varav den första och största på runt 800-900 g gick loss precis intill båtkanten.

Vi byter metod eftersom gösen inte riktigt intresserar sig för jigg idag.

Snart sitter vi med två spön redo för bottenmete och har ankrat upp båten med dubbla ankare för att underlätta fisket. Efter en stund ser jag spöstoppen rycka till lite grand, och jag gör ett mothugg då jag känner kontakt i änden. Upp kommer en något härjad gös som vägs in till 3,88 kg. Den tog en lite mindre mört i 12 cm-klassen.



En framhållning så man ser fisken i dess fulla prakt


 
Simma tillbaka


Efter denna fisk missade vi ett par hugg där betesfisken blivit stämplad eller lyckats lossna från krokarna, utan att gösen fastnat. Det dröjde någon timma innan jag svingade ut en högprofils-sarv och efter cirka 5 minuter ser jag ett ordentligt hugg och gör mothugg. Fisken känns riktigt grov och vi luras av den tunga fighten och börjar fundera på fisk över 5 kg. Det är en riktigt fet fisk som glider in i håven och jag tror direkt på en 4,5 kg, men inser snart att vågen bevisligen säger 3,9 kg. Om den har rätt eller ej vet jag inte, då jag sket i kontrollvägning. Jag får ta en större nästa gång!



Senkvällsgös på 3,9 kg  


Vi får se vad nästa kast för med sig...


På onsdagen hade vi VM i minigolf med Johannas bror och hans maka. Ett VM som började dåligt för min del, med inledande ytterst svag prestation, men som sedan jämnade ut sig då jag var riktigt jämn från hål 7 och framåt med et medel på 2,8 slag. 
Johan vann VM-titeln med 54 slag, jag kom två på 63 slag och Lena på 67 och sist Johanna med sina 88. 
Johanna får dock räkna med någon form av HC då hon bar runt på lillan under hål 1-14. 



Par i koncentration 



Nästa år ska Johan få smörj

Kommentarer
Postat av: tore

hur många gram ochhur stora var jiggen? :)

2011-07-07 @ 23:31:34
Postat av: Olof

Härligt fiske med bra vikt på gösarna, grattis!

2011-07-13 @ 09:49:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback