I svampskogen

Idag har vi dragit med oss vår älskade lilla skit ut i skogen igen, på jakt efter skogens guld - kantareller...

Helst hade jag gått och strövat hela dagen lång, men efter någon timma med en knappt 10 kilos tösabit på ryggen, som alltså inte sitter still, så som en fjällpackning på över 20kg, så tyade jag inte mer...
 
Hon kastar sig framåt, bakåt och åt sidorna och tjoar glatt hela tiden! Ge henne en pinne så behandlar hon mig som en riktig packåsna och slåss i nacken och rappar mig över öronen. Mysig tjej! =)



Heja pappa, det svänger ju


Inget guld än, men en myrstack var ganska intressant



Hetast i svampskogen



Om jag spänner mig så kanske...



Vi avslutade med en fikapaus



En del guld - Kantarellmackor ikväll!!!


Måste ta oss ut igen snart, det ryktas om mycket svamp och med tanke på vår alldeles för korta tur och att vi hittade en hel del, så får det definitivt bli så.


Snart fiske igen, så håll ut ni fiskepundare ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback