Rasjö boogie

Jag och Peter drog ut tidig morgon på Rasjön idag.
Det var en av de smidigaste turer man kan ha på en is. Vi lastade allt på hans "can-am outlander" och pep iväg i 50 km/h rakt över hela sjön till dagens hotspot med fyrhjulingen.
En mycket intressant djupfåra på 10 meter med branter på båda sidor upp mot 2 meter.

Vi fick ut 13 beten relativt snabbt och det fällde nästan omedelbart på lite grundare vatten. Mothugg, men inget i änden och detta fortsatte precis i samma mönster på denna flank av fåran, från 2-6 meters djup, då den sluttade relativt skarpt.
Totalt var det 5 napp utan fast fisk. Mörten som vi betat med var skrapad ordentligt i fjället och vi misstänkte abborre, men de brukar väl inte vara så kinkiga med krok-känning.
Kanske lake, med tanke på denna hyfsat humösa sjö. Honor är ju rejält pilliga och i vissa sjöar är de ju kända för att vara dagaktiva, vilket jag helt klart köper, då vi haft riktigt bra fiske efter lake innan skymning.

Vi tog en paus vid elvatiden och gjorde upp eld och grillade köööv me brö.
Pang! Från Peters angel rusade linan iväg och jag hann fram lagom för att fånga filmen nedan.





Efter denna gädda var det dött förutom ett ryck på min djupmetade mört, som slutade i att mörten var tagen och kroken kom upp tom.



Tack Peter för en jävligt go tur i halv storm, eller som Huttan senare uttryckte sig om de 9 sekundmetrarna idag. "Då är det fan snabba meter! ;)" Vad jag vet så sitter de fortfarande kvar i djupfåran och myser med en numer tom flaska jäger, men säkerligen har de lyckliga tu försett sig med ytterligare ett flak öl.

Ps. Jucka-movement??!! Jag vet inte hur jag tänkte, Jucka-boogie ska det ju va!

Kommentarer
Postat av: Billy Bäver (BB)

Gött fiske ni hade, redigt gött!!! Gött mos på dig Mange!

2011-02-05 @ 22:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback