Gös efter ovädret

Igår eftermiddag drog det in en front som lätt fixade en sisådär 45-50mm regn på några timmar.
Det lättar tänkte jag och for iväg mot sjön på kvällskvisten. 
Jag parkerar en stund i bilen för att vänta ut både åska och regn, när det plötsligt smäller till 100 meter bakom röva. Bilen skakar till och med av blixtnedslaget. Den var riktigt nära!

5 minuter senare dyker både Martin och Tintin upp jämte mig på parkeringen. Regnet avtar i ungefär samma stund och vi packar båten och ger oss ut i jakt efter de randige... 

Efter ett antal missade hugg känner jag återigen att något nafsar i min jigg och jag gör ett mothugg. Tungt! 
Ett halv minut senare håvas en gös på 3,5 kg. Både Tintin och Martin missar ett par hugg då det plötsligt smäller på min jigg igen. En gös till på knappa kilot kommer upp.
Ett par minuter senare har Tintin fast fisk, men denna gång är det en mindre abborre som fattat tycke för jiggen. 

Vi byter plats efter att det dött ut och trollar bort mot nytt ställe. Ett par pilliga napp missas återigen.
Alla tycker att det är dött på platsen efter ett 20-tal kast var utan stret så vi trollar återigen mot annat ställe.
Martin drar på en gädda lite skämtsamt. Hans frustration över den växande risken till FF-stämpeln lurar han oss att det hugger på hans wobbler.. I samma sekund tar en gädda wobblern som upplevts som skrämd av Martins bus. Bra gjort! Det lönar sig att få lite orytmisk gång på betena emellanåt.



Gös ca 3,5 kg


Abborrarna var inte hemma idag på de djup vi sökte dem... Brukar ge bra resultat i Augusti, men ovädret kanske hängde kvar och skrämde de stackars randiga.


En go fisketur allt som allt!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Snyggt! Munken levererar gös igen.

2011-08-10 @ 19:55:52
Postat av: Martin

Lite surt att det inte blev några fina riddare, men att istället råka dra 1st fin gös gör det hela lite bättre.

Vad det gäller gäddan så var det riktigt förvånande att den tog som den gjorde, men man lärde sig ngt nytt.

Postat av: Tobbe

Kan man lägga ett bud på gösen?



//P

2011-08-30 @ 16:12:12
Postat av: Tobbe

Förresten kan vi byta mot fin havsöring eller lax från Nordnorge. What do ya say?



//P

2011-08-30 @ 16:14:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback