Varma kängor till vinterfisket

Nu har jag beställt rejäla, varma och högskaftade kängor till vinterfisket efter bl a laken.
Dessutom hittade jag ett par vattentäta handskar, varmfodradade med thinsulate på insidan och med en utsida av Cordura med gummerad innerhand. Det stora problemet med handskar/vantar när man fiskar är ju att man snabbt blöter ner dom och man kyls snabbt ner om händerna. 
Vattentätt kan vara lösningen?!



 
Viking Mammoth Gore-Tex

Lätt och smidig känga. Gjord för att hålla dina fötter torra och varma när det är kallt. Partelana® ullfoder tillsammans med Gore-Tex® membran, högt skaft och mellansula av EVA för bästa komfort och isolering. Yttersulan av Ultimate® gummi skyddar och greppar bra i vinterkylan. Utsida av mocca läder/textil.
Skafthöjd 30 cm.



M-Tex handske, vattentät med andasmembran


Grejerna hittade jag på
www.idefixteko.se


Kommentarer
Postat av: Farsan

Fina grejer det där sörru !!!!

2010-10-07 @ 14:43:53
Postat av: Magnus

Jag hoppas på det! =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback