Första passet

Nu känns det äntligen som om man börjar komma någorlunda i fas här hemma, med det nya livet som en familj.
Vi har alltmer börjat komma ut på promenader och man blir säkrare för var dag på vilka behov som uttrycks i gnyenden och ledsna skrik från den lilla tösen. Hon är absolut mer pigg och glad än ledsen och tjurig och det är så skönt! Däremellan är det mycket sömn...



Fiskefilmstittande med sömnig Noelle


Idag kände jag att fiskefilmerna gjort sitt... Jag var tvungen att få praktisera på egen hand igen.
In med barnvagn, extra mat till lillan och fiskegrejer i bilen. 
Johanna var inte sen att hänga på, ivrig att komma i normal form igen, vilket ju helt sjukt nog redan är en realitet, hon är så fin min älskling!
Hon tog barnvagnen och marscherade runt sjön i raskt tempo, medan jag kunde rigga en död mört och lägga ut ett mete. Efter en halvtimma hade hon gått runt och sa att jag tar gärna ett varv till... 

Så blev det verkligen som så att jag stod där och vaggade en barnvagn emellanåt och glodde på ett flöte och bara kände att axlarna sjönk på plats igen. Kaffetermosen åkte fram och jag hällde upp en kopp och formligen exploderade av välbehag och lycka! 

Det gjorde inget att gäddan inte hade någon huggperiod vid 11.30-13.00 tiden. 
Man kan fiska även som nybliven pappa, det är huvudsaken!



Bara ett böjt spö och en gädda som fattades 


 

Kommentarer
Postat av: Christian "tintin" Johansson

Hej på dig :)

Postat av: Fondan

Ser fint ut Mange! Innan du vet ordet av har hon hoppat ur vagnen och står där bredvid dig med ett eget litet spö och flöte!



Ang morgonfisket på söndag så återkommer jag, vi får ev gäster i helgen men det är inte klart än. Skall försöka sumpa lite mört tills dess iaf.

2010-11-02 @ 07:51:52
URL: http://www.fondelius.se
Postat av: Herr D

Haha, allt går att lösa bara viljan finns. Själv tänkte jag ta mig neråt dina breddgrader i helgen och gå i närkamp med Laxen....tappat 2 då måste man väl få upp den 3:e??

2010-11-03 @ 08:15:50
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Magnus

Ja, 3:e gången gillt helt klart D!

Är det stället som vi snackade om en gång i tiden eller blir det längre upp mot hästholmen?



SKIITFIISKE PÅ DIG!

2010-11-03 @ 10:22:30
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Herr D

Jag kommer att hållas något högre upp denna gång BH!

2010-11-03 @ 10:30:53
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Magnus

BH.... Nu har du allt annat i huvet än laxfiske D

2010-11-03 @ 15:14:54
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Olof

Härligt Mange, ser gött ut!

2010-11-04 @ 22:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback