Checklista Rip-off

... om än lite modifierad!


* Feederspön - Check
* Fiskebag - Check
* Flugspö - Check
* Flugimitationer av flytbröd - Check
* Flöte, feeder, mäsk, majs, ostpulver, maggot, mask, räka - Check
* Dropshot-utrustn. för jigg
* Beteshink - Check
* Betes-sump (Not check, mina har blivit stulna... Tintin??! Tar du med din?)
* Syrepump - Check
* Kastnät - Check
* Landningsmatta - Check
* Håv - Check
* Rodpod + Larm - Check
* Marinerade Deadbaits - Check
* Bekväm stol - Check
* Kylbox laddad med mumma (Steaks, Youghurt, Ägg, Noodles, Kööv mä bröö) - Check
* Juice - Check
* Öl - Check
* Plunta - Check
* Pipa + Tobak - Check
* Snacks - Check
* Tält * 2 - Check
* Stormkök - Check
* 10l dunk vatten - Check
* Kaffe - Check
* Radio - Check
* Grill - Check
* Tandborste - Check
* Tandkräm - Check
* Handduk - Check
* Tvål - Check
* Sovsäck - Check
* Liggunderlag - Check
* Ombyte - Check
* Regnkläder - Check
* Kamera - Check
* Videokamera - Check
* Stativ - Check
* Flytoverall - Check
* Stövlar - Check
* Pengar till fiskekort - Check

Nu är jag redo för fisketripp till helgen!

Ps. Det finns en tältplats över om någon mer är sugen på att hänga med på lite gott fiske. Maila vid intresse till
[email protected] Ds.

Ps2. Idag lyckades Peter med konststycket att få en storsarv (hans första sarv någonsin btw) att hugga på en bottenmetad majshög. Riktigt hög, vacker och guld-prydd firre som mätte 41 cm och 1110 g. Respekt!
Nu känns det som om nödvändigt lyft av självförtroendet kom lagom till helgens fisketripp...  Ds2.


 
Sarv 1110g


Kommentarer
Postat av: Olof

Underbart! Färnautrustning också asså?

2010-05-11 @ 10:37:43
Postat av: Olof

Underbart! Färnautrustning också asså?

2010-05-11 @ 10:38:16
Postat av: Magnus

Javisst! Vi kör två platser så att säga om nu inte fisket är helt sjukt bra i åa så att säga...

Postat av: Christian "tintin" Johansson

Jäklar vilken lista, skulle ju vara helt slut bara av att skriva den :P Jag blir helt vimmelkantig när jag försöker tänka in i detalj vad jag ska ha med mig.



Jag kan snacka med Martin och se om han hade kvar min sump i sitt förråd, och i så fall fixa hem den i veckan.



Min lista (som jag kan komma på) är:



1:Feederspö & Gäddspöet

2:IKEA-kasse med fiskegrejer + väska med ännu mer fiskegrejer

3:Låda med mat

4:Sovsäck

5:Tandborste + tandkräm

6:Massvis med kläder för att hålla mig varm

2010-05-11 @ 14:23:50
URL: http://esoxluciusdegothia.blogg.se/
Postat av: Magnus

Tintin: Låter som en förträfflig lista =)

Mat och dryck sen klarar vi ju oss.

2010-05-11 @ 14:41:24
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Christian "tintin" Johansson

Undrar bara hur vi ska kunna packa in allt :)

Vi får slå huvudena ihop och packa som gudar.

2010-05-11 @ 14:54:44
URL: http://esoxluciusdegothia.blogg.se/
Postat av: Magnus

ja, peter får ta lite så jag kör ner på lunchen till hans jobb, så tar han grill osv. det fixar vi =)



Jag har ju en skeetastor Polo för tusan! =)

2010-05-11 @ 14:55:54
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Olof

Första sarven nånsin, då är det bra flyt =)! Mange, det är läge att köpa en Spacewagon nu, 9 sitsig. För det blir väl 4-5 ungar?

2010-05-12 @ 10:45:53
Postat av: Magnus

Nu är blogg.se urballat.. Min kommentar försvann =)



Men ja... första sarven för Peters del blir typ största från Rocksjön på 5 år eller mer... Men rätt tid, rätt metod och rätt plats... det är det som gäller.



Tror vi låg metern från varann där när den högg ;)



Jag nöjer mig med Polon ett tag till så får vi se sen ;)

2010-05-12 @ 13:41:20
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback