Öppet vatten

Idag när vi kom hem efter stormarknadsköperier och arbeten, så beslöt vi oss, jag och frugan, för att åka ner och inspektera öppna vatten i "Rio de la Cacca" mer känd som Huskvarna-ån, som händelsevis ligger intill ett reningsverk.

Det kändes som den första riktiga vårdagen faktiskt, även om Vätterns södra ände fortfarande ståtar med ett murrigt lager ismos, som kyler ner allt lite extra mycket.

En strid ström pga en rekorderlig vårflod, uppenbarade sig när vi parkerade intill ån.
Där vi parkerade fanns ingen möjlighet att finna ett lugnare bakvatten, så till helgen får jag söka mig längre upp i ån för lite gäddfiske.
Det ska bli riktigt skönt att "fiska" igen, ja med riktiga grejer så att säga...

Men jag kunde ju iofs* inte hålla mig från att testa mitt nya flugspö och dängde glatt iväg flugan över ån, mest för att känna på det igen. Det skulle jag inte gjort! Nu sitter jag här och darrar av fiskesug efter en sån liten tease...



Man kan ta på ivern 



100-talet meter från åmynningen ligger Vättern fortfarande (isprydd alltså)



Söta frugan



Första kastet för året...


Nån som är sugen på att hänga på för lite kombinerat gäddmete, flugfiske i påskhelgen?


Kommentarer
Postat av: peitur

gött med flugspö och finkläder. Johanna ser betydligt mindre taggad ut än dig, undrar varför? :D

Postat av: Magnus

Tungur Peitur:



Ja, det kan man undra ;)

Snart exploderar det i andra änden av ovan spö och jädrar vad gött det ska bli att inviga det!

2010-03-31 @ 09:59:03
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: leifur knivur dummur vintrur

tyckte du hade skrivit "exploderar det i andra änden av spöt och fjädrar..." ska du skjuta?



ja jävlar, lite spögung, nån folköl, lite solsken...

2010-04-01 @ 06:03:28
URL: http://whork.sportfiskeforum.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback