Med frugan på sjön

Idag har jag och frugan vart på sjön och haft en sån där helt kravlös, perfekt dag tillsammans!
Johanna fick sin första abborre för året och var nog rätt nöjd trots allt!
Den tog på en liten trollad blåvit rapala i 5 cm-klassen.
Själv fick jag nöja mig med årets minsta gädda och ett tappat FC-tackel agnad med mört. Det rusade ut lina på min baitrunner och jag hann inte känna något av gäddans eventuella storlek efter mothugget. Tacklet var kliniskt avskuret bara...
Shit happens!

Det är faktiskt helt underbart när ens äkta och bättre hälft beslutar sig för att hon vill åka båt, sola, ta med matsäck och bara ha det gött en sån härlig dag som denna.
Tänk om fiskedjävulen ändå kunde sätta sina klor i henne med?!
Det vore nåt det!



Ballerinakex när de är som bäst



Härlig fight på UL-grejer



Stadigt grepp om borren som fick simma tillbaka



Pyttegäddan


Kommentarer
Postat av: Martin Svensson

Tja, det är ju lite surt att de större fiskarna inte riktigt vill en dag som denna, men å andra sidan när det är en dag med strålande väder så gör det inte så mycket.

Att Johanna fick upp en abborre oxå är kul som fasen.



P.S. Jag håller med, osynliga ballerinakex smakar bäst på sjön.

2010-06-09 @ 13:18:45
Postat av: Johanna

Martin, den ligger ju i munnen... Som flickan sa ;o)

2010-06-09 @ 18:41:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback