Hemrullade Boilies är mitt ess i rockärmen

Igårkväll var det sutarpremiär för säsongen, och efter mycket stök och bök så hamnade vi, jag och Peter, på gamla välkända vatten.
Vi körde två spön vardera, det ena med flötmete och det andra apterades med "The Boilie"...
Mina hemrullade boilies, som har varit helt överlägsna allt vad CCMoore, Mainline och Energy Baits kan få fram. 
Vi satt ett par timmar och nån folköl fick svalka i den varma (för-)sommarkvällen.

Vi 21-tiden ljuder mitt larm med ett aggresivt, konstant illtjut rakt mot näckrosorna. Jag höjer spöt och känner en härlig tyngd i andra änden...
En tung fight senare kan Peter hjälpa till med håvning av årets första sutare för min del. En fin, hög hanfisk som gungade ner vågen till 2320g med sina 56 ståtliga cm. 

Peter bytte till mina boilies med och förlorade två bullar utan någon indikation på bolt-riggen. Nackdelen med att köra nylon på hairriggen är helt klart att det är lättare att ovan händer. Har hänt mig på lakefisket innan också, åtskilliga gånger.



Eftersom Peter blev FF, så får han äta mäsk... 



Fokuserad boiliekung



Premiärsutare



2320g, 56 cm  (30 g från PB)


Kommentarer
Postat av: Farsan

Najs sumpmört!

Jag tycker det är fantastiskt att ni verkligen får det ni är ute efter. Snyggt jobbat.

Vad gillade Peter mäskblandningen?

//P

2010-06-03 @ 09:42:03
Postat av: Magnus

Peter gillar mäsk, så egentligen är det inget straff i hans fall...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback