15 dagar på det nya året... Ingen fisk i sikte...

Igår drog jag och Christian ut på lakejakt i ett för omväxlingens skull, "varmt" Småland.
Det var endast 20 grader från sommartemp, till skillnad från början av året, som vaggat oss till sömns 
i ner mot -20 grader.

Den råa kylan har i varje fall för oss inneburit en galen mängd timmar på sjön, utan ens en tillstymmelse till fisk.
För små tusenbröder på pimpel räknas inte riktigt...
Pungen och Peter med följe, var ute senast i förrgår på ett 12 timmarspass. Med ett antal av 20-25 fiskande spön borde det normalt generera mycket fisk, men endast en snipa och en gös fick syna isen.

Jag och Christian körde från kl. 19:30 till 23:00 utan ens ett pill...
Vi testade både pimpel och stillaliggande ismete. TOTALDÖTT! Vi får helt enkelt ge mildare temperaturer en chans att ställa saker och ting till rätta igen, för fisken är som fastfrusen även långt där under isen.
Sen när det vänder lär ju varenda fisk vilja äta igen... Då ska jag vara på tårna! 

Lite bilder togs i mörkret igår. Tyvärr ingen fisk att posera med, men den som tappar hoppet är en slagen fiskare.
Jag är så förbannat fiskesugen nu! ;)



Pimplar på och bäljar i mig kaffiii
 


TjingTjong är övertygad om att om man stirrar tillräckligt länge på rullen så hugger det...



Rigged and ready



Närbild riggning



Detta pimplar jag med. Jiggskalle målad med självlysande färg...


En stor eloge till Christian som trots migrän stod ut med mitt aldrig sinande tålamod!


Kommentarer
Postat av: Farsan

Verkar inte som om fiskeklockan riktigt är kompatibel med lakarna. Det har varit en lång period med bra fiske nu. Gäller till och med lördag 16/1.



Keep on jigging!

2010-01-15 @ 14:32:49
Postat av: Magnus

Den kan ju inte råda över väder den där klockan dessvärre..

Postat av: Herr D

Ja fy fan, ta med Pungen....den vill man inte lämna efter sig..ujuj.....för övrigt är fisken borta här också...strövade bonkaträsket idag...inte nå...imorn är det pimplapremiär där jag är mörtcheriff så en lär dit med batongen o styra o ställa ;-) nytt år nya möjligheter...kör på!

2010-01-15 @ 21:05:46
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com
Postat av: Micke.S

Tjena Magnus!

Har varit lite tungt ett tag även för min del,men igår kväll lyckades vi lura några st i alla fall.

blir nog ett nytt försök ikväll om allt vill sig väl:)

2010-01-19 @ 13:26:14
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback