Tappat pimpelspö

Kände sånt otroligt sug efter lakeförsök ikväll igen och begav mig till le harbour le town.
Slängde snabbt ut mina två riggade spön betade med räka och löja.
Tyckte snart att det var hugg på det ena av spöna med räkan på, men det visade sig att det kom drivis flytande med strömmen...

Efter nån timma så var det dags att byta taktik, så då riggade jag pimpelspöt med självlysande jiggskalle för att få lite rörelse på betet istället för fiska statiskt på botten. Står och halvdrömmer när pimpelspöt plötsligt far ur näven på mig och ner i vattnet. Jag springer snabbt efter håven eftersom spöt är i plast och med korkhandtag och ligger och flyter på vattenytan nedanför. 

Jag når spöt och gör ett mothugg med håven när pimpelspöt ligger i nätet på väg upp, men det följer så lätt med upp och jag har missat fisken som högg.


Annorlunda... 



Inte mycket öppet vatten



Endast en smal ränna...



Kommentarer
Postat av: Christian "tintin" Johansson

Tjohoo! Vilka bilder

Kastade mig i säng vid åtta redan, var helt slut.

Tråkigt att det inte blev nån landad fisk.

Postat av: Fondan

Nu igen ? Dags för säkerhetskedja... ;)

2010-12-08 @ 17:39:26
URL: http://www.fondelius.se
Postat av: Magnus

Du har ingen typ av senilsnöre att låna ut Fondan? ;)



Jag är lite slapphänt, men det är ju lätt hänt.

God Jul önskar magnus till lilla laken, den där saken lyser trots mörker, bara du passar baken...

Friheten åter du fick, tack vare en håvning inte så kvick!



Simma i frid med en lysstav upp i arslet! Lakejävel!



2010-12-08 @ 22:50:35
Postat av: Herr D

Haha,

Du får hålla i grejera.... ;-)

2010-12-12 @ 16:38:22
URL: http://www.b3fiske.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback