En härlig återträff med Munksjön

Idag gick det inte längre, jag var tvungen att fiska.
Tintin var inte sen att hänga på så det blev vi två i den finfina pärlan.

Vi trollade ett tag i frivattnet och när vi närmade oss bron så gick en gädda på min wobbler.
En fin kamp gav den pigga sommargäddan och vi uppskattade den till 3 kg ungefär.

Vi beslöt oss för att ankra upp lite och jigga efter abborre. Jag hade två hugg, men lyckades inte kroka nån utav dem. När vi sedan fortsatte så vill inte ankaret loss, trots försök att dra, släppa efter, dra från annat håll och diverse tunga muskeltester. Inget mer att göra så vi klippte repet och märkte ut ankarlinan med ett flöte.
Kanske kan jag arbeta loss det en annan dag? Om inte flötet är för girighetsframkallande vill säga...



Första gäddan har klippt på


Vi trollade tillbaka till vår båtplats men hade naturligtvis inte tänkt att missa vårt kära utlopp.
Precis när vi kommit upp på den övre delen av branten som går upp till utloppet så klipper en gädda min wobbler som jag nästan tvingat upp i ytan för att kunna börja jigga lite igen. Lite fetare var denna! Riktigt skoj att känna lite spögung igen. Det var längesedan sist!




Typiskt mörk Munksjögädda 


Efter att gäddan återutsatts så tog vi återigen upp jiggningen och tog ca 10 abborrar i snabb takt.
Sen gav vi upp och kände att det var dags för krubb.



En av alla abborrar som var på hugget idag



Ytterligare en bild på "mongot"   =)


Tack Christian för sällskapet!


Kommentarer
Postat av: Christian "tintin" Johansson



Tack själv, det här behövdes.

Jag hade glömt bort hur mycket jag tyckte om trolling på Munksjön :)



Jag ser ju helt mongo ut på bilden, haha

Postat av: Magnus

Mongo... nä, det är bara så en utfiskad fd Vaggerydsbo ser ut ;) Inget att deppa över min vän!

2010-08-01 @ 20:50:22
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Christian "tintin" Johansson



Det har du rätt i :)

Sista bilden är ssssexy ;)

2010-08-01 @ 21:05:45
URL: http://esoxluciusdegothia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback