Augustisutare i nytt vatten

Igår blev det fiske igen... Ett väldigt efterlängtat pass för Peter som blivit stolt husägare till en potentiell pärla i Bankeryd.
Ja, jag var ju ute i måndags och det kändes när man återigen kröp ihop som en fällekniv i en liten 3,80.
Dags att ta fram flytringen ett par turer framöver så man kan sitta skönt. 

Nytt vatten var det ja och vi siktade på sutare.
Det gick ju dessutom nästan så bra som det kan. 
Jag tog en sutarhane på dryga kilot och Peter hade några avbrutna napp i samma veva. Nästan full pott!



Hann knappt placera flötet vd näckisarna innan denna gick på



Peter var redo för mothugg vid ett av de avbrutna huggen



Liten trevlig näckroshörna  


Helt okej vatten att fiska i och det kommer bli ett par återbesök, men det får kanske vänta till nästa säsongs sutartider.

Thanx Pung for a lovely 3,5% peoplebeer!


Kommentarer
Postat av: Peter L

Stället se bekant ut :-) Härligt att en varm sommarkväll sitta och meta och se massa sutare visa sig i ytan.. (om det inte är än knott/mygg invasion, kortaste fisketuren varade 20 min, helt djävla otrolig man andades in knott och mygg, pengar i sjön den turen he he)

Postat av: Magnus

Hehe, det kan jag tänka mig Peter. Mygg är inte att leka med om det blir för mycket av den varan.



Förstår att du känner igen stället ;)

2010-08-18 @ 12:02:06
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback