Heldag på Munksjön

Upp med tuppen kl. 05.00 i morse för att ta en heldag på lokala sjön, i jakt på gädda och abborre.
Jag och Peter möttes upp vid kanalen för att kastnäta löja, men det visade sig snart att det var fisktomt där idag.
Ett par minimala smålöjor/mörtar blev resultatet. 

Skit samma tänkte vi och drog bort och packade båten till bristningsgränsen... 
Beväpnade med hetaste pimpelspöna i stan, ankrade vi upp vid superdjuphöölan och körde mormyschka efter lite större betesfisk.





Det tog inte lång tid att få ett par mindre abborrar som glupskade i sig myskorna. Efter en stund hittade även mörten fram till våra agn. 

Efter 10-talet mörtar så drog vi ut på öppet vatten och slowtrollade. Vi testade av lite olika djup, men gäddan var som bortsimmad.


Beredd för hugg


Bromsen rätt ställd?


Väntar på baitrunner-vrål

Vi bytte spön och ankrade upp på en brant och jiggade i skaplig fart upp ett par bättre abborrar i 400-500 grams-klassen. Riktigt kul fiske som började lika tvärt som det abrupt slutade. 

    
Abborren är riktigt skoj som sportfisk


Dagens sista firre


Kommentarer
Postat av: Herr D

Shit, var det inte varmt i overallen.....vi har haft sommar i Tjockhult i helgen ...

Postat av: Peter

Verkar svårt å få dom att hugga nu.. Vi körde över SJUUUUUUUKT möe fisk utan hugg igår. :( Mysig dimma. :)

2009-09-20 @ 22:23:39
URL: http://teammoonshine.blogg.se/
Postat av: Christian *tintin* Johansson

Ja de där abborrarna var ju bättre än vad vi fått innan i Munksjön. Tråkigt att det inte blev mer.



Den där overallen såg bra ut på dig Peter S, den kommer vara skön i vinter.

2009-09-21 @ 02:19:48
URL: http://esoxluciusdegothia.blogg.se/
Postat av: Peter Sjölander

haha, din bitch! kunde du inte lagt upp bilden där jag lyckas kontrollera abborren istället?! :D



tack för en trevlig dag, ikväll ska jag meta dasslock :)

2009-09-21 @ 06:19:53
Postat av: Magnus

D: Det blåste kalla vindar som fan, så flytisen var på till 13:00 då det började ljumna upp lite.



Tintin: Ja, de var klart bättre än vanligt! Vilka hugg sen ;)



Peter: Jag ska byta bilden!

2009-09-21 @ 07:49:48
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Peter Sjölander

Fortfarande fel bild.. you fucken wank. :D

2009-09-21 @ 19:40:13
Postat av: Magnus

Jag har ju haft fullt upp med min iPhone ju... Byter snart!

2009-09-21 @ 20:50:37
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Olof

Inte nöjd med iPhone? Funderar på att skaffa en nästa gång jag byter telefon.. Vad gott att fiska! Är sjukt sugen. Men det blir väl snart.

2009-09-24 @ 07:52:20
Postat av: Micke.S

Fina borrar,det var länge sen man tog nån sån nu...kanske dags för ett försök:)

2009-09-24 @ 08:27:59
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Olof: Jodå, jag är toknöjd. Jag menade att jag skulle byta bilden som Peter klagade på ;)



Micke S: Ja det tycker jag att du ska göra. Du har ju ställen som bevisligen ger storborrar dessutom!

2009-09-24 @ 08:33:42
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback