Utklassning av frugan!

Igår var jag, Johanna och Tintin uppe vid abborrpölen igen i förhoppning om att dra lite storabborre.
Johanna som inte fiskat så mycket var ivrig att dra igång och fixade omgående ett par metemörtar att agna med.
Hon kastade ut och det dröjde inte alltför länge innan hon ropade för napp!

Första abborren någonsin och en själaglad Johanna visade stolt upp sitt byte.



Johanna med sitt livs första abborre... Lycklig som få


Mörten började snart sina och då de ovilligt visade intresse för våra brödbitar så plockade jag fram lite mäsk och kastnätet. Efter ett par minuter så kastade jag ut och kunde i ett nafs addera 25 nya pigga mörtar till betesspannen. Mycket lyckat! Det är härligt när det riktigt glittrar i nätet när man drar in det igen...



Perfekt kast
 

Nu hade Johanna taggat till ytterligare och hade snart napp igen. En liten gädda hade knipit mörten och Johanna var nu uppe i en "grand slam" för sjön. En mört, en abborre och en gädda...
 
Efter ytterligare några minuter så var det återigen Johannas flöte som dök. Denna gång var det lite bättre fight i spöt, det syntes. Hon slängde sig snabbt med ord som drillar bra och fightar härligt innan hon kunde landa dagens andra och hittills största abborre på 380 gram. Nytt PB såklart! Frugan regerar!


 
Posera med fisk var inga problem här inte


Efter denna fisk tappade jag en fin gädda på 0,29 FC och får väl skylla mig själv att jag inte använt 0,59 eller liknande på tacklet istället. Tintin däremot visade snart var skåpet skulle stå. Dagens finaste borre vägdes till 520 gram och som ofta förr var Tintin abborrkungen.



520 gram levererat av abborrkungen


I övrigt kan jag bara säga att Johanna spridde en ny härlig färgklick med sitt deltagande med rosa stol och rosa jacka.
Att det i övrigt finns två vackra saker att fokusera på med kameran vid fångstfoton gör ju inte det hela enklare ;)
Kanske är hon lite biten nu... Frugan?!
Du är alltid välkommen att följa med och utskåpa åtminstonde mig i fiske!



Färgklicken ;)



Kommentarer
Postat av: Christian *tintin* Johansson

mmm mera abborre! :)

Postat av: Micke.S

Ni verkar ha haft en bra dag med fina borrar,du får passa dig så du inte åker på en "utmaning"från frugan din.Det kan vara nog så påfrestande när fisket är trögt och motståndaren får på ett jättehugg:)

/Micke.S

2009-07-17 @ 07:59:43
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Peter "pungen" Sjölander

Gött att se att du blir totalt outfishad även när en annan inte är i närheten.. :D

2009-08-03 @ 17:36:55
Postat av: Magnus

Peter: Lugn lugn... Jag har inte börjat än bara. Lite seg start på säsongen bara. Jag kommer att utklassa alla inom snar framtid.

2009-08-04 @ 08:07:48
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Peter "pungen" Sjölander

Ser fram emot det, Musen...

2009-08-04 @ 16:46:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback