Hemma igen...

Nu har jag kommit hem igen och kunde inte hålla mig längre än ett par timmar.
Jag har spenderat nån vecka på Kreta nu och där har jag bara umgåtts med frugan eftersom det var vår bröllopsresa.
Inget fiske med andra ord... Mer om det senare.

Fiskeabstinensen var enorm idag på morgonen och jag var tvungen att fiska. Vadsomhelst, varsomhelst och absolut NU!

Jag for upp och skulle försöka mig på ett par sommarborrar.
Ett kast med nätet räckte till ca 35 mört och jag kunde genast börja fiska.
Jag körde med ett spö riggat för flötmete och det andra var iordninggjort för glidande bottenmete.
Jag agnade bottenmetet först. Kastade ut och ställde spöt mot spöstället!
Ett par ryck i spöt omedelbart efter nedslag och jag rycker på axlarna lite lätt och tänker att det var en pigg mört.
Jag agnar flötmetet och dänger iväg även det. Jag vankar lite av och an och ser att det fortfarande knycker lite i spöt. Helt plötsligt ser jag spöt bågna i en djup båge och då jag inte hade någon baitrunnerrulle på detta spö (Solsting från Kreta, med tanke på det glidande tacklet...) så formligen kastas det över spöhållaren och dyker ner med spötoppen i vattnet framför. Jag älgar fram till spöt och sliter tag i det och får in ett semestermothugg. Den sitter där och jag är övertygad om att nu äntligen sitter en gädda av riktigt bra kaliber. Det var längesedan. 4, 5 stycken vilda rusningar innan jag ens ser fisken i ytan och blir lite besviken. Fisken fick bli en gåva till svärmor och svärfar som verkligen älskar gädda.

Det blev en ganska kort tur eftersom jag inte hade någon fiskekompis med mig idag. jag hade ju så brått att få doppa fiskegrejerna igen efter ett 10 dagarsuppehåll att jag inte ens hade tid att ringa någon, vilket jag ångrar i efterhand. 



Välfylld mörtspann


 
2620 kg och jag är tillbaka!!!


Kommentarer
Postat av: Peter

Välkommen hem! :)



Har försökt lära mig detta J-la kastnät i evigheter utan å få till de... Får du gott om mört i 10 cm klassen?



Grattis till slemproppen :)

Postat av: Grandinar'n

Har en fråga ute på bloggen nu.... Vad tycker DU om otrohet? Går det någonsin att förlåta helt och hållet?

2009-07-27 @ 22:07:34
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: olivia

Var med och hjälp till att förbättra oliviaolsen.se, du har chansen att vinna en hemlig gåva!



Du kan också vara med och tävla om en valfri maskeraddräkt från aliceofsweden.com! :)



http://oliviaolsen.se/category/tavling.html

2009-07-27 @ 22:12:23
URL: http://www.oliviaolsen.se
Postat av: Teija

Fin gädda! Nu blev jag allt sugen på att fiska. Det har jag säkert inte gjort på 25 år tror jag.



Råkade bara trilla in här och kan inte låta bli att kommentera. Ha en trevlig kväll:D

2009-07-27 @ 22:29:38
URL: http://varannandag.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback