Abborrpimpel kunde vart succé...

... Men det var det inte denna dag.
Årets goaste dag helt klart, strålande sol, klarblå himmel och 5 härliga minusgrader.
Rent teoretiskt kunde det blivit en riktigt bra abborrdag, men det visade sig att det endast blev två korta huggperioder under de 5 timmar jag, mor, far och Martin var ute.

Mor var den som var närmast att knäcka borrarna i vårt sällskap idag. Hon satt där oförtrutet, platt på isen, på en kudde och ett sittunderlag. Vig som en elitgymnast, timme ut och timme in... Sen plötsligt drar det till ordentligt, men mothugget gjorde ingen verkan. Ett tungt hugg som nära på drog med spöt i hålet... Synd för morsan, som vi vet är en rackare på just abborrar.

Drygt 20 meter från oss, drog ett par fiskefränder, 3 riktigt tjusiga kilosborrar på mindre än 5 minuter, men sedan var det tvärdött.

Vi fick ett par mörtar och mindre abborrar, som vi satte som bete på ett par ismetespön, ifall borrarna var ute efter större beten. Inte heller detta gav något resultat .
Jag fick i varje fall testa mina nya ismetespöhållare inkl. vippor.
Funkade galant... Ja, det var det där hugget som fattades då, men annars.. Strålande!!

Nästa pimpeltur kan jag förhoppningsvis rapportera om en kilosfisk av den randiga sorten??!



Inte ens en resning blev det...



Far och Martin i taktikgenomgång...


Bättre lycka nästa tur


Kommentarer
Postat av: Mor

Ha, ha det var roligt! Skam den som ger sig. Vi hade i alla fall tur med vädret!

2009-02-15 @ 18:50:49
Postat av: Anders Mortier

Tycker den här satans vintern kan försvinna nu så det blir lite riktigt fiske :)

Fiskar ni lika mkt lake på sommaren också? Kanske nåt man skulle prova, har aldrig fått en lake i hela mitt liv.

Postat av: Magnus

Anders: Nä, laken fiskar vi endast efter under dess lekperiod faktiskt. Har aldrig ens försökt få den på sommren, men nog tusan borde den gå att fånga då med... Den håller mer till på djupen i håligheter, under stockar och sten under den varmare perioden har jag läst mig till....

2009-02-17 @ 12:58:44
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback