Första ålen! (Bland huttar, eldar och mörker)

Igårkväll tog jag äntligen min första ål.

Verkligen speciella fiskar det där. Otroligt starka om man ser till dess vikt. 
Jag började ju som vanligt med att missa drygt hundra mothugg när det är en ny art på spel, men sen äntligen...

Peter från
moonshine lånade ut sin blå superkrok (Om fantomen haft en egen krok, så hade den sett ut så) och då satt mothugget! Ålen var verkligen på hugget och det var oftast inte tal om små försiktiga hugg, utan det var mer som om X2000 gasade iväg med grejerna. Mycket trevligt att fiska med larm och baitrunner med andra ord...

Jag missade som sagt ett par som kändes riktigt fina, men det blev tillslut en mindre ål, innan vi beslöt oss för att fara hemåt och få lite sömn. 
 

Första ålen



Tintin tog också sin första!!



Kommentarer
Postat av: Peter

Grattis till er båda :)



Har slemmet försvunnit från händerna? :)

Postat av: André

Det är allt bra äckliga de där ålarna :)

2009-08-21 @ 19:56:43
URL: http://dippaz.blogspot.com/
Postat av: Micke.S

Grattis,alltid roligt med en ny art.

2009-08-22 @ 13:16:53
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tackar tackar... Nä, det är lite skräckblandad förtjusning att fiska efter ålen. Men jädrans va skoj!



Peter: Tack för dina kanontips!

2009-08-22 @ 16:18:04
Postat av: fishing4ever @ fiskesnack

tja :) vart fångade du den? :p var de i mulserydssjön som jag tipsade dig om?

2009-09-21 @ 19:16:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback