Mört PB !!!

Idag var jag uppe vid en lokal sjö i Jönköping och testade mörtfisket för 15:e gången eller något denna höst.
Det har varit riktigt riktigt segt hittills, men ikväll släppte det ordentligt!


Underbar eftermiddag



Spegelblank sjö


Det var helt vindstilla idag när jag kom upp, och det kändes hett ikväll.
Jag ordnade upp spöställ och blandade lite mäsk som jag skulle ha i min feeder.
Det högg omgående en fin fisk på 420 g.

Sedan missade jag ett antal och fick ett par mindre innan det helt plötsligt började skymma lite lätt.


Solen går ner


Precis efter att jag tagit denna bild knycker det till väldigt försiktigt i mitt spö. Jag ställer mig och är beredd. Så kommer det igen... Ett tyngre gung än tidigare i spötoppen.


PB Mört 680 g och 38 cm


Det dröjer inte länge, men när nästa storfisk dyker upp så är det nästan helt mörkt och kondensen har lagt sig över kameralinsen. Det blir därför lite trixigt att få till en rättvis bild...


Mört 600 g 36 cm



Vem hade kunnat tro att jag skulle dra såna finingmörtar???

Kommentarer
Postat av: Micke.S

Grattis!

Det var inga dåliga mörtar,mina största ligger nog runt ett par... kanske tre hg.

/Micke.S

Postat av: Martin

De såg fina ut,,, ser fram emot att ta större än så.

2008-09-25 @ 11:14:00
Postat av: Magnus

Martin: Då får du slita! =)

2008-09-26 @ 09:31:49
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback