Tävling pågår...

fiskesnack pågår en tävling i fyra delmoment.
Första deltävlingen handlade om att ta fram den ultimata dräparflugan för gädda.
Flugbindning i all ära, men just gäddflugor är kanske inte min starkaste sida. Kul ändå!

Just nu pågår omröstning på de inskickade bidragen. Ni får gärna gå in och klicka upp mig om ni känner att den jag gjort är "vinnaren" ?!!
Mönstret fick jag faktiskt av far min och har tagir ett par gäddor på den. Fungerar inte den så är det lönlöst att fiska mer fluga den dagen. Problemet var att jag satte den jag en gång fick av min far. som tur var hade jag några bilder på den och skapade en liknande.


Mitt bidrag i deltävling #1

Deltävling #2 handlar om att fånga den längsta flugfångade gäddan t o m den 19/10.
Idag har jag därför varit uppe vid en bra gäddsjö och kastat ett par timmar. Tyvärr utan resultat.
Den "prognosutlovade" mulna dagen med 3-4 m/s, förvandlades istället till halvklar med sol och 8 m/s.
Inget höjdarväder för gädda!!!

Nåja... Jag har ett par dagar på mig!



Försöker hitta en bra kandidat till gädda med min fluga.


Kommentarer
Postat av: Olof

Jekla nice gäddfluga! Jag får gå in och rösta! Ja fan, var sugigt fiskeväder idag. Fiskade borre imorse och vi gick fetbom. Sen tillbaka till jobbet :(. Ska dra hem snart..

2008-10-12 @ 19:20:01
Postat av: Micke.S

Den ser ut som en riktig dräpare, självklart har du min röst.

/Micke.S

Postat av: Magnus

Micke: Du är allt för snäll!

2008-10-13 @ 13:09:50
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Snäll vet jag inte,tycker den ser vass ut...men det fanns många fina så konkurensen blir nog hård..

tycker det var en bra tävlings ide för man får ju tipps om många fina mönster om man skulle få lust att försöka lura gäddorna på fluga framöver...

/Micke.S

2008-10-14 @ 10:42:44
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Olof: Tack för rösten ;)

2008-10-15 @ 08:36:10
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback