Ny fin mört under trevligt kvällssamtal med Martin

Idag efter jobbet var fiskesuget på topp efter samtal hela dagen med vänner över nätet.
Jag var tvungen att fiska och jag var tvungen att få fisk!
Åkte direkt och handlade efter jobbet, sedan var det fiskekläder på, spöt fixades och jag stack upp till mörtsjön.

Martin dök upp ca 20 minuter efter att jag kastat ut mitt feedermete.
Riktigt gött med lite sällskap i form av en numer gift man! I lördags var vi på bröllop och firade honom och hans nyblivna fru Suzanne!

Direkt när jag ser hans bil så har jag ett napp, men det händer inget mer på en stund.
Vi snackar hockey, bröllop och annat än fiske, när det helt plötsligt stretar till igen i spöt.
Denna gång sitter det nåt på kroken. Ovanligt tunga hårda knyckar får mig genast att drömma om kilosmörtar på 43 cm.
 
En kort fight avslutas med en fin mört på 36,5 cm och 550 g


Martin fick fota idag. Skönt ljus i solnedgången (Tack) 



Vacker mört



Kommentarer
Postat av: Micke.S

Grattis !

Granna jerkprojekt det där;) Eller dom kanske rent av är för stora. Fina mörtar i alla fall.

/Micke.S

Postat av: Magnus

Är man sugen på jerkbaits upp mot 30 cm så vore väl en sån här perfekt! Jag tror nog iofs* att lite mindre passar bättre ;) Fast... det är du som kan det där med tillverkningen.

2008-10-07 @ 08:21:14
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Bera

Sarvbastard? Eller är det solnedgången som spökar med färgerna.

2008-10-07 @ 08:35:39
Postat av: Magnus

Bera: Ja, det är det förmodligen! =)

2008-10-07 @ 08:38:06
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke

Riktigt fina mörtar! Och grattis till pb för ett tag sedan med! Där ligger man i lä, mitt pb ligger på 290 gram just nu och då tyckte jag det var en rätt skaplig mört det med. Hur är mörtfisket nu på hösten rent allmänt, är det lönt att testa eller är det bättre på vårkanten?

2008-10-10 @ 15:51:43
URL: http://mickesfiske.blogg.se/
Postat av: Magnus

Micke: jag tycker helt klart du kan testa nu med. Jag kör bottenmete med feeder. Mäskar egentligen inte alls förutom det som finns i feedern. Använder majs mestadels och brukar boosta dom med spray. Ibland kan det vara dött, ibland hugger det hela tiden ;) Kanske inte helt olikt vilket annat fiske som helst iofs*

2008-10-10 @ 18:23:26
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback