Rekognicering och nytt lakepass

Helgen spenderades som nämnt med att tillverka en ny sump. Kanske en totalsumpig sump vad vet jag.
men å andra sidan är den bättre än ingen sump alls.
Dessutom for jag runt en bra sträcka med röda faran (bilen) och rekade nya lakeplatser innan det drar igång på riktigt allvar med vinterns tuffaste fisk.

Jag kan stolt säga att jag har hittat ett par riktiga guldställen när det gäller djup, närhet till åar, vattendrag med mera.
Ett par bilder från denna tur kan jag gott bjuda på. Mest får de plats här för att jag skall komma ihåg vart jag skall åka ;)


I helgen låg isen på vissa sjöar



Het lakeböj med rätt förutsättningar



Mest scenografi



Ytterligare het böj, med bakvatten


I tisdags kväll körde jag och Björn ett pass efter laken på tidigare testat vatten, men denna tur gav inget mer än en stor kladdig gren.
Naturligtvis var det ändå ett par riktigt trevliga timmar med god röka och gott kaffe, med den numer rutinerade småbarnsfadern.

 
Bera, redo att indikera napp!



Taxöron ner, fiskslemshandduk ut...


Väder: Halvklart
Vind: 2 m/s
Temp: -2 grader
Månfas: 6 % Avtagande (Två dagar innan nymåne)


Kommentarer
Postat av: Farsan

Jäklar vilka snygga bilder 2:an och 4:an !!!!

Imponerad <*))))><

2008-11-27 @ 16:49:40
Postat av: Magnus

Tack papps!!! Alltid kul när man får till en bild ljusmässigt och färgmässigt. Omgivningen tillät dessutom rätt okej scenerier... =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback