Lakepass * 2

Tintin och jag var ute i Söndagskväll och nu igår, tisdagskväll.

Inga lakar ännu. Men skillnad på aktivitet var det... 

Söndag 2/11                           Tisdag 4/11

Månfas: 33% Växande                Månfas: 39% Växande
Väder: Stjärnklart                      Väder: Mulet, uppehåll
Temp: -1 grader                        Temp: +4 grader 
Vind: 3-4 m/s                            Vind: 1 m/s

Resultat: 4 napp                         Resultat: Inga napp 
                                                Övrigt: Dykare i området kan ha stört fisken...

Kommentarer
Postat av: Herr D

Jaså ni hade basök av dykare ni med....mitt i Laxjakten börjar det vaka djävlar i mig men si det var fyra håriga gubbrövar som kom simmandes mitt framför snoken på oss, det var bara att ta en låååååång paus.

Postat av: Peter L - djupkarta

En djupkarta över jkpg hamnen tar nog inte mer än en timme att göra. Hamnen är ju inte så stor. Nu har jag lite att göra framöver men kanske senare i vinter.

Ett framtida projekt kanske vore Munksjön också :-).

Finns det intresse för djupkartor så kanske man kunde samarbeta, att jag lånar ut mitt ekolod och får lite hjälp med mätningarna, det är ju det som är det jobbigt att åka massa gånger fram och tillbaka på vattnet och spela in djupet...

Postat av: Peter L - djupkartor

En djupkarta över jkpg hamnen tar nog inte mer än en timme att göra. Hamnen är ju inte så stor. Nu har jag lite att göra framöver men kanske senare i vinter.

Ett framtida projekt kanske vore Munksjön också :-).

Finns det intresse för djupkartor så kanske man kunde samarbeta, att jag lånar ut mitt ekolod och får lite hjälp med mätningarna, det är ju det som är det jobbigt att åka massa gånger fram och tillbaka på vattnet och spela in djupet...

Postat av: Peter L

En djupkarta över jkpg hamnen tar nog inte mer än en timme att göra. Hamnen är ju inte så stor. Nu har jag lite att göra framöver men kanske senare i vinter.

Ett framtida projekt kanske vore Munksjön också :-).

Finns det intresse för djupkartor så kanske man kunde samarbeta, att jag lånar ut mitt ekolod och får lite hjälp med mätningarna, det är ju det som är det jobbigt att åka massa gånger fram och tillbaka på vattnet och spela in djupet...

2008-11-06 @ 19:43:40
URL: http://peterl.blogg.se/
Postat av: Peter L

Sorry det blev lite mycket kommentarer, sidan funkade inte så bra vid tillfället..

2008-11-06 @ 19:49:16
Postat av: Magnus

Peter: Shit happens ;)

2008-11-07 @ 13:35:30
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Magnus

Javisst, jag ställer gärna på att hjälpa till med en finare variant av djupkarta över Munksjön. Vore helt klart intressant. Vi kör ju ändå rätt frekvent i den pölen dessutom. Finns en hel del platser som jag vill ha mer detaljrika kartor över i Munksjön helt klart...

2008-11-07 @ 13:38:34
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback