Inköp...

Jag bestämde mig hastigt och lustigt för att överge mitt och Björns tankesätt när det gäller larmfiske.
Vi har alltid kört våra bjällror, och vi siktade nog på att det var så det skulle förbli.
Tills i förrgår. Olof och jag snackade lite och det visade sig att han skulle uppgradera sig på larmfronten.
Han hade då helt plötsligt 2 larm över av modellen Fox Micro M. Ett enkelt larm, men fortfarande väldigt hållbart och bra!

Jag köpte dessa av honom och idag dök de upp väl förpackade i posten. Tack Olof för bra pris och snabb leverans!!!

För att jag skall ha något att fästa larmen på åkte jag till Kurres Fiskeshop och letade upp en bra bankstick samt en Buzz bar. Så nu kan jag ha två spön larmade när jag fortsätter jakten på storlakarna i vinter. Bland andra framtida fisken....
Så... Björn, jag är ledsen att jag överger dig och bjällrorna för en stund. Jag kanske återkommer om de här inte visar sig så karismatiska som våra bjällror.



Jag köpte även en självlysande slang som säkert kommer fungera bra.
Kanske är det just den som gör skillnaden och aldrig mer ger mig ett fisklöst pass?
Skaffade mig också ett färgpulver så man kan måla lite krokar till eventuella pimpelturer i vinter.
Idén är att skapa lite trekrokar med målade skikt. Blanda epoxy och lägga på dels lite självlysande pulver i färgen gul.
Sen ett skikt med rosa pulver under eller över. Skall visa senare hur jag tänkt....

Idag landade en annan rolig grej i brevlådan. Jag fick upp ögonen för att baka snus hemma ;)
Vi får se huruvida detta kan bakas i köksugnen eller om jag helt sonika tvingas tillverka en ugn med glödlampa, frigolit i nån låda. Kul hur som helst. Paketet levererades tillsammans med Bergamotte- och Enbärsessens. 
Kan ju bli hur hett som helst. Med lite nejlika och skal av apelsin så har man tillverkat sig själv ett fint julsnus =) 
Anledningen till att jag måste testa är att istället endast betala 7 pickadoller för en dosa snus. Övrig motivering onödig. 
Men för att spä på lite extra ger en dos på 0,5 kg råsnus 1,3 kg färdigt snus. Det är mååånga dosor snus.



High Quality Home Made Snus.... Jo, jag tackar jag! 

Kommentarer
Postat av: Micke.S

Hej Magnus!

Det där med snuset verkar intressant, själv konsumerar jag över en dosa om dan så det verkar ju finnas en hel del slantar att spara. Väntar med spänning på att få höra hur det går med tillverkningen.

/Micke.S

Postat av: Magnus

Jag meddelar resultatet Micke... Ska bara planera in ett par ugnfria dagar i hemmet sen jädrar ;)

2008-11-28 @ 22:25:53
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Bera

Jag har via anekdoter hört återgivningar gällande hur liknande snussatser har kontaminerat ugnar i veckor tillsammans med hela köksutrymmen och i förlängningen även husfriden och samvaron makar emellan. Följaktligen faller min rekommendation i riktning mot någon form utav egenförfärdigat upphettningsutrymme som med fördel kan placeras på därvid lämpligt utrymme i källarlokal eller liknande.



Vad gäller pip och tut och julgrans belysningar till spöna så ser du snart nog the errors of your ways. Ska bli kul att se krokarna!

2008-11-29 @ 20:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback