Äntligen, äntligen, äntligen!!!!


Vad beror denna glada min på tro?

Igår satt den!
Vi kom fram vid 6 tiden till sjön. Det var lite varmare än föregående dag, då måndagen var kylig och molnig.
Bättre väder idag om än kyligt när solen försvann i horisonten...

På väg fram så kändes det hoppfullt. Det var helt klart ett hett beslut att ta med håv denna gång.
Dessutom hade jag bytt skjorta till den rätta storfiskeskjortan ;)
Med 20 kg sutarkung som ytterligare en faktor, så var en designerad fight med en av de storstjärtspolade bottengynnarna inom räckhåll...
Ovan träden var korpen åter på plats. Återigen! Det kändes hett ikväll.

Vi mäskade på och kastade ut. Jag bestämde mig för att använda mina hemmagjorda boilies. Björn körde på Pineapple.
Utlagt och klart, sen var det bara att vänta.


Björn, koncentrerad som få


Efter någon timma sätter min baitrunner igång och jag ser linan sticka långt ut i vattnet. Vid detta laget är jag så jävla taggad och tar upp spöt och drar till. För hårt.... Minen som efterföljer var inte vacker. Okej, tänkte jag... Nästa gång, lugnt och sansat höjer vi spöt.
Sagt och gjort!
Efter ytterligare en stund drar något iväg med min hemmabakade boilie igen. Denna gång höjer jag spöt i en båge bakåt och nu sitter den. Tung som få fiskar jag haft på i mina dar. Vilken råstyrka! Efter 3 - 4 våldsamma rusningar och ett kritiskt ögonblick när den var på väg in bland näckrosor och annat skräp så kan Björn håva mitt livs första sutare.
Vilken första fisk till råga på allt! Den vägde 2350 g 
Men den är så välförtjänt efter alla pass jag lagt för denna fisk!

 
Avkrokning av min första sutare




Lyckan är total




Galet vacker skapelse




Ser aningens sur ut dock




Tillbaka till friheten




Ytterligare en får avsluta inlägget


Kommentarer
Postat av: Bera

Fika fort

2008-05-14 @ 09:43:43
Postat av: Christian(tintin) Johansson

bah....baH...Bah!...BAH!!!



Stort grattis!

Men nu vill man ju fiska såna där istället för små mörtar på torsdag =(

2008-05-14 @ 10:33:59
Postat av: Mattias

Grattis den va du värd! Det börjar ta sig med metet nu ju! Roligt fiske.

2008-05-14 @ 12:06:43
Postat av: Anonym

2008-05-14 @ 12:48:36
Postat av: Micke.S

Grattis!

Någon sån har jag aldrig tagit.Hur många pass fick du göra innan det blev någon?

Postat av: Magnus

Micke.S

Jag har lagt totalt 7 riktade pass på 5 timmarsturer ungefär.

Har iofs* bränt 2 eller 3 mothugg innan.

Den satt långt inne helt enkelt...

Men nu, nu är jag sutarkung!! hehe

2008-05-14 @ 13:22:40
Postat av: Farsan

Vilken vacker fisk !!! Men som sagt var, han ser lite sur ut men undra på det när man blivit så lurad. GRATTIS!

På lördag fångar vi något blankare fiskar ??

2008-05-14 @ 14:21:43
Postat av: Jimmy.N

grattis det är kul när hemmarullat funkar

2008-05-14 @ 17:28:47
Postat av: Pierre

Grattis!

Jag har aldrig riktat fiske efter Sutare men jag har fått en.

Dock inte lika stor som din, endast 1798 gr.

Det var på ett km i mete. Jag vann den tävlingen för övrigt.

2008-05-14 @ 17:35:41
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Pierre

Ni är inte sugna på gäddtävling på Lördag?

Kika in min blogg i så fall och maila från länken (maillänk) som ligger där.

Det vore kul å tävla mot er! =))

2008-05-14 @ 17:39:09
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Magnus

Pierre: Jag har bokat in Mörrum och laxfiske i helgen så det får bli det denna gång. Är du riktigt säker på att du vill tävla mot oss :) ?

2008-05-14 @ 19:16:06
Postat av: Micke.S

Arbetsseger med andra ord, bra jobbat!

/Micke.S

2008-05-14 @ 19:37:47
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: André

Det var ju inte illa :)

2008-05-14 @ 20:10:45
Postat av: Pierre

Skulle vara så kul att tävla mot er.

Ni är ju otestade konkurrenter.

2008-05-14 @ 21:13:04
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Magnus

Jimmy.N, André, Micke.s : Tackar, tackar! Alltid så skoj när man får jobba lite för det med.



Farsan: Japp, I helgen skall det smälla på en redig lax har jag tänkt... =)

2008-05-15 @ 08:02:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback