Fotboll och ny sump

Ikväll är det upp till kamp för Sveriges landslag. Ölen är i skrivande stund öppen med kall kondens på utsidan av den gyllene burken. Idag har jag efter en idé jag haft ett tag byggt en ny sump.
De jag har byggt innan har inte varit riktigt bra.
Dels är det nästintill oundvikligt att inte få en vassa kanter i öppningen vilket i stort sett skrapar skinnet av mörtar eller andra betesfiskar.

Här kommer den nya designen. Mycket smart öppning framförallt! Tycker jag. Återstår endast att sätta någon form av flöte i mjuknätsdelen för att det inte ska trassla sig i vattnet.
Skall tillverka en mindre sump med mindre maskor för mindre betesfisk som kan användas för abborre, lake och eventuellt gös också.

Kom gärna med idéer till förbättring. Har ni gjort någon sump som fungerar bra??!








T.o.m Johanna tyckte den var fin och praktisk. Hon modellar här med den nya sumpen...


Kommentarer
Postat av: Bera

Ahaaa, sump, jag trodde du hade tillverkat en ölkylare, typ, lägg i burkarna och ner i sjön med eländet. Nejrå, det ser fint ut, gummibandet var ju ingen dum idé alls.

2008-06-14 @ 21:10:07
Postat av: Pierre

Skit fin.

Det finns om jag inte är allt för långt ut och cyklar nät i plast.

Dessa skulle ju vara mer skonsan mot "skinnet" på fisken.

Dels går det ju att slipa ner det vassa och den blir ju lika stabil som stålnät.

Kanterna/ändarna går att nästa ihop med buntband, inga vassa ändar på dom heller efter lite slipning.

Det finns ju kräftburar i plast så det borde gå att köpa i meter vara.

Postat av: Magnus

Bera: Den fungerar nog toppen som ölkylare också.



Pierre: Det där med plastnät låter inte så dumt om det som du säger är rätt stabilt ändå. Skall kolla upp detta.

2008-06-15 @ 09:42:47
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Efter att ha läst inlägget ovanför detta så tror jag du borde göra den lite större om du ska ha dina kommande gösar i den:)

/Micke.S

2008-06-17 @ 15:20:36
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Magnus

Micke: hehe... du är inte dum du =)

2008-06-18 @ 08:13:36
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback