Perca fluviatilis - Randig Riddare

Jag, Martin och Christian var på abborrpass ikväll ett par timmar efter jobbet.  Näst sista dagen innan semester för övrigt!
Anar att det blir en hel del fiske nu framåt med...

- Hur gick det då?
- Jodå, helt OK... Dock var det endast en kort huggperiod...

Betena vi använde var mask och småmört som vi lyckades dra med kastnätet. Jag tacklade fisken på ett Pater Noster tackel. Det dröjde knappt 3 sekunder efter att jag först kastat ut mitt bete, innan min spötopp bugade djupt i spöhållaren. 
Ett mothugg och sedan satt den där. En liten abborre på knappa 3 hg.  
Efter att jag krokat av denna och kastat ut dröjde det inte länge innan det försiktigt pillade till i mitt spö. Snabbt mothugg och nu kändes det lite bättre. En randig riddare på 450 g.



Abborre 450 g


Christian och Martin drog också ett par snabba under huggperioden. Christian lyckades ta den största på 550 g
Martin hade lite oflyt att tappa i sin abborre precis innan fototillfälle gavs... 


 
Christian med kvällens största på 550 g



Tintin igen med kvällens riddare


Kommentarer
Postat av: Bera

Trevlig pöl det där.

2008-07-10 @ 22:02:57
Postat av: Christian(tintin) Johansson

Ja verkligen, finns visst fler fiskar än Manges växande gädda =)

2008-07-11 @ 00:26:56
Postat av: Jari

Inga dåliga Borrar, det synd att man inte fiskar oftare efter dessa. Man blir sugen när man ser dina bilder.

Postat av: Magnus

Ja, det är riktigt skoj att fiska abborre när det blir lite storlek på dem =)

2008-07-11 @ 08:07:49
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Christian(tintin) Johansson

från Martin:

Hoppas vi kan spräcka 1-kilosbarriären snart.

Väl Mört snart igen

2008-07-11 @ 15:31:34
Postat av: Pierre

Fina borrar.

Önskar jag oxå kunde spränga kilos gränsen.

2008-07-11 @ 18:40:48
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Micke.S

Fina borrar,själv har jag inte lyckats med borrarna men det lossnar väl snart får man hoppas.

/Micke.S

2008-07-11 @ 19:22:00
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback