Nytt ställe gav endast en liten lake...

Jag och Tintin tumlade runt och letade efter nya ställen. Vi hittade ett par som eventuellt skulle kunna skörda stor fisk om det inte vore för strejken den här fisken ägnat sig åt de sista dagarna.
Vi satt i totalt mörker och drack varsin folköl i hopp om att spötopparna och larmen skulle indikera något napp. Efter en dryg timma gav vi upp och flyttade lite närmare ljuset, från staden...
Nästan omedelbart satt den första laken på kroken. En liten skit som var hungrig.
 
Ett par timmar gick och rätt som det var sprutade mitt spö ut lina... Jag tog tag i det och gjorde ett mothugg, men icke. Betet var borta. Detta var allt denna kvällen hade att bjuda på i fiskeväg.

Väder:
+3 grader
Regn
Molnigt
50% fullmåne nedåtgående

Nytt försök när månen gått under halvfas tror jag det är som gäller...

Kommentarer
Postat av: nyfiken

vad har ni för pb på lake

2008-01-31 @ 16:53:59
Postat av: Magnus

nyfiken: 1300 g har jag som PB på lake.

2008-01-31 @ 19:13:00
Postat av: Christian (tintin)

nu ser det fint ut här

nu gäller det bara att lyckas spränga gränsen på 2kg för Lake innan säsongen är slut

2008-01-31 @ 20:57:36
Postat av: Emil

ser att ni fiskar mycke lake det är kul. Vi har problem med att laken altid sväljer kroken så långt att det gör mycket skada, har du nåt tipps om hur man kan göra om det finns nåt man kan göra.

2008-02-02 @ 22:19:35
Postat av: Magnus

Ett tips är att använda en hair-rig. Om ni har testat det någon gång? Det ökar möjligheterna att kroka fisken ytligt... Finns en riktigt bra artikel med en sån rigg på fiskesnack. Se mina länkar och sök på lake.

2008-02-03 @ 15:25:22
Postat av: Emil

En sån där hair-rig verkar bra det måste ja testa. Smart och enkelt. Tack för tippset

2008-02-03 @ 16:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback