1 st "Lota Lota" blev 2:a för Björn

Idag gick turen tillbaka till tonåren, dvs tillbaka till rötterna i Habo en bit utanför Jönköping. 

Vi hann knappt landa innan skarpsinte Björn upptäckte att linan på hans spö slackade. Ett mothugg och där satt den! Hur lyckades du med det efter att ha rökt ditt semibraj ???
Den andra laken för Björn någonsin!!! Congrats Man!
 
image74

Resten av tiden så missade vi tydligen småfisk som åt upp våra betesprydda krokar. Om och om igen var kroken tom. Men ingen synlig nappindikation, förutom ett rejält ryck i Chrsitians spö då...
Där missades nog något stort. Det var inte rätt dag för de större helt enkelt.

Björn hade tagit med sig sitt kamerastativ för att se vad min digitalkamera gick för. Det går inte att ställa slutartid manuellt på denna, vilket gör det riktigt knivigt att ta kort i totalt mörker. Men ett par försök kommer nedan.

image75
Jag kollar till mina spön för att undersöka eventuella småryck...

image77
Björn och Tintin mitt i mörkret....

image78
Ja, Tintin ligger där bakom i skuggan av Björn... Ni var väldigt närgångna ikväll...hmmmm
Ytterligare ett resultat av semibrajen??? ;*

Månen är stigande och exakt halv denna kväll
Molnigt, med regn och 2 plusgrader.
Nytt försök på annat ställe på Torsdag!

Ps. Farsan, du missade inget speciellt Ds.

Kommentarer
Postat av: Peter L

Kräftor äter upp ert bete !
Det är min teori när betet försvinner utan att det drar i spöet, min polare fick ju upp en kräfta innan.

:-)

Postat av: Christian

Ja det är mycket troligt att det är så.
I mitten på December när vi var ute en av de första gångerna den här vintern så fick Björn upp en mussla när han vevade in i tron om att han hade fått ett litet Lakenapp.

2008-01-18 @ 07:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback