Nytt ställe = Kurvan

Har varit ute och kikat efter ställen som känns heta på Eniro ett tag. Har hittat förvånansvärt många och testade ett av dessa ikväll, tillsammans med Björn, Martin och Tintin.
Det visade sig vara en bra idé.

Det dröjde ca 45 minuter innan det drog till i min spötopp. Ett pill, sedan still, men sen kom ett till och jag höjde spöt och gjorde mothugg. 
Det var en vild fisk som gav lite kamp och Björn hjälpte till att håva kvällens första lake.

image88
Fin lake på 55 cm och 1020 g

Efter ca en kvart sitter nästa fisk på kroken. Den har återigen valt mitt bete, trots våra 5 andra spön.

image89
Lake på 51 cm och 900 g

Tyvärr blev detta allt för denna kvällen eftersom vi inte kunde hålla oss från att testa ytterligare ett ställe.
Veligheten är stor i jakten på storlake...
Martin missade ett grovt hugg som inte kan vara något annat än en mycket större lake än de vi fått så här långt. Även Björn hade ett rejält hugg och Tintin hade också känning av lake. Det kom dock inte upp fler denna kväll. 

image90
1020 g laken igen

Månen är på nedåtgående och endast 3% full, snart nymåne med andra ord. 

Väder: +0 grader
Molnigt
Ingen nederbörd
Vind: 1 m/s  

Kommentarer
Postat av: Olof

Helrätt att köra eniro på ställen. Skitkul att det gav utdelning!! Kör hårt på det stället igen. Jag har själv kollat eniro för en viss å..

2008-02-05 @ 23:37:00
Postat av: Christian(tintin) Johansson

Bah, Google Earth ska det vara :D

Men visst, det är riktigt bra att skumma igenom kartor efter nya ställen.

Nästa gång ska JAG fan i mig ta en över kilot!

2008-02-06 @ 02:53:40
Postat av: Christian(tintin) Johansson

Fast jag blir nog annars nöjd med en monstergädda på Lördag i 'dammen', då gör det inget om jag får en Lake under kilot.

2008-02-06 @ 02:55:54
Postat av: Pierre

fina lakar.

Postat av: Magnus

Pierre: Tackar! Det kommer förhoppningsvis fler! ;)

2008-02-07 @ 08:51:42
Postat av: Peter

Kul att det fortfarande går få lite lake. Det va ju fin storlek också, grattis !!!

http://bbs.keyhole.com/ubb/placemarks/520850-ge_eniro.kml
Se eniros skarpa flygfoton i google earth, bra på de ställen google earth inte har så skarpa foton :-)

2008-02-08 @ 16:15:54
URL: http://peterl.blogg.se
Postat av: Linda

Fan va kul det är med lake! Blev dock inget i vintras pga isbrist. Haha, jo strömming var kul att fiska verkligen :D

2008-06-10 @ 09:22:36
URL: http://teamrosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback