Lakekväll med alla grabbarna

Pratet om storlakar i nya spännande vatten har i stort sett varit det enda samtalsämnet de senaste veckorna.
Så igår åkte vi alla fyra mot nya, motiverande storlakevatten...

Äntlgen hade vi tittat rätt på kartorna och bilfärden gick raka vägen till just det ställe vi bestämt oss för.
Väl framme växer allas fiskelust till bristningsgränsen. Gott om plats att sprida ut oss på!
Vi satte genast igång att tackla upp våra spön.
 
Första kastet ut och jag räknade i huvudet för att försöka få en idé om djupet.
1,2,3,4,5,6,7,8............. stopp....
Det måste varit minst 10-15 meter djupt just här och det kändes riktigt bra!

En timma gick, och sen ytterligare en. Vi bytte beten till färskt doftande betesfisk..
Då plötsligt.. Mitt ena spö larmar, och jag ser Baitrunnern ticka ut ett hack i taget.
Jag väntar lite sen tickar den på i stadig ström och jag lyfter spöt för ett mothugg, men icke. Ingen fisk på. 
På med ett nytt bete och kastar mot exakt samma plats igen. Men det händer ingenting mer.

Efter tre timmar på detta ställe och följdaktligen ca en timma efter mitt, kvällens enda hugg, så packar vi ihop för att testa ett annat ställe. Vi har mycket kvar att lära om detta område och kanske var det inte rätt kväll denna gången. De utlovade minusgraderna uteblev, det sprack upp till stjärnklart vid 8-tiden, efter att ha varit mulet och disigt dessförinnan. 
En värmande brasa och minnen av ett potentiellt drömplace får summera denna tur. 

 
Snart dags igen va??



Gruppfoto är kul!

Väder: Mulet till klart
Vind: 0 m/s
Temp: +1 grad
Månfas: 74 % Växande måne

Kommentarer
Postat av: Martin Svensson

Japp, snart igen blir det.....





P.S

Jag var före tintin och kommentera.

2008-12-08 @ 14:14:24
Postat av: Micke

Låter kul med lakfiske, fast det verkar vara rätt tålamodsprövande med! Har aldrig provat men det verkar rätt skoj! :)

Postat av: Peter

Vi va nere i domsand torsdags kväll, två napp, men vi fick inte upp nått. Så det är nog inte platsen det är fel på, är nog vädret eller temperaturen eller nått, bara att försöka igen...

2008-12-08 @ 17:58:42
URL: http://peterl.blogg.se/
Postat av: Magnus

Peter: Jag tror helt klart att det är så med. Ett par minusgrader inom snar framtid får nog fart på de marmorerade skapelserna.. Det är bara att vänta

2008-12-08 @ 18:02:47
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Micke.S

Ser riktigt mysigt ut det där.

/Micke.S

2008-12-08 @ 19:51:56
URL: http://fiskeborlange.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag såg på vädret att det ska bli minusgrader och ev lite snö typ tisdag natt eller onsdag... antar att det innebär att jag får klara mig utan make framöver, eller?!

2008-12-08 @ 22:31:32
Postat av: Magnus

Jag antar att du gissar rätt angående tisdag kväll Emma ;) för då vill jag ha med din make ut på fiske...

2008-12-08 @ 22:58:06
URL: http://promisedland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback