Nytt PB för Dan!!!

Jag, Dan och Viktor var återigen ute på fiske. Denna gång i den småländska delen av landet.

Det var en superfin dag med klar himmel och skön värme från solen. Då och då var man nära att ta av sig den extra tröjan, men förnuftet sa att det var bättre att behålla den på.
I luften var det nog inte mer än 10 grader på sin höjd.


Relativt fort hade vi kontakt med den första gäddan. Det var Dan som började starkt och detta resulterade i en snipa på en Smuttly (Skitmört). Way to go!!


image169
Gädda 1,5 kg


Även jag och Viktor fick spräcka nollan för dagen. Viktor och jag landar två snipor vardera.

Sen kommer då dagens händelse!


Jag och Dan kastar åt samma håll, med några meters mellanrum rycker vi in våra beten. Mitt ligger lite före hans på invevet, och jag ser både mitt och hans bete när de dansar en bit under ytan ett femtontal meter ut. Plötsligt dyker det upp en riktigt bred, lång sida av en mäktig gädda när den klipper Dans bete. Återigen har de fallit offer för en Smuttly.


Jävlar vilken gädda utbrister jag, medan Dan fortfarande inte riktigt har koll på hur stor den är. Han tippar lite försiktigt på runt 7 kg, medan jag hävdar att den där ligger på 10 minst!

En ganska kort men tung kamp följer där Dan slutligen pressar upp besten mot båtkanten. Nu ser även han och Viktor kalibern på gurkan...


Viktor tar tag i gälarna på den samtidigt som jag fotar frenetiskt. Han placerar henne lugnt på landningsmattan och det är inga större bekymmer att kroka av henne. Hon blöder lite av kroken, men gälarna är intakta och fina.


Vi väger och mäter henne till 11.120 g och 112 cm lång.
Ett par foton senare återgår hon till det hon höll på med. Reproduktionen!

Den gäddan har en hel del bra gener att dela med sig av till yngre generationer!


Grattis Dan till en riktigt snygg och mäktig dam. Pricken över i var ju att det var ett välförtjänt PB dessutom!


image177
Gädda 11.120 g 112 cm


image178
Återigen den fina damen (Bra reklam för Team-namnet med eller? =)

Kommentarer
Postat av: Christian(tintin) Johansson

Najsig!

2008-04-23 @ 14:03:51
Postat av: Magnus

Mmmmm.... mycket daejlig som man säger...

Postat av: Pierre

Jävligt fin gädda.
Gratta killen till pb:t

2008-04-23 @ 17:04:41
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Peter L

Cat Schwartz

2008-04-24 @ 01:27:50
URL: http://peterl.blogg.se
Postat av: Magnus

Peter L: Vad menar du? =)

2008-04-24 @ 08:07:44
Postat av: Micke.S

Grattis Dan!
Det var en grann gädda.

2008-04-24 @ 13:39:16
URL: http://fiskeborlange.blogg.se
Postat av: Bera

Tjusigt, måste varit ett riktigt hemligt ställe med tanke på bilderna.

2008-04-25 @ 00:19:15
Postat av: Magnus

Björn:
Med tanke på att leken fortfarande inte är slut och att stället vi var på håller massor av gädda vill vi inte avslöja det till utomstående. Du ska få se de riktiga bilderna kompis! =)

2008-04-25 @ 08:10:27
Postat av: Peter L

Jo jag tänkte på photoshopskandalen med de sensurerade bilderna, ha ha ha... Men det var en väldigt fin gädda
Dan fick !!!

2008-04-27 @ 01:40:24
URL: http://peterl.blogg.se
Postat av: Magnus

Okej... Jag hade inte hört uttrycket förr ;)
Men nu är leken över så nu behöver man inte skydda hemliga stället mer...

2008-04-28 @ 10:42:04
URL: http://promisedland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback