Kul, men svårt med systemkamera

Det hela började med att jag naturligtvis glömde manualen hemma hos Johannas föräldrar direkt efter mässan...
Hur lätt är det då att lära sig de olika inställningarna.
Trots detta så var jag ute tillsammans med André och fotade igår kväll. Förhoppningen var att vi skulle kunna ta ett par bilder i mörker på bland annat bron och staden i mörker....
Dit kom vi aldrig utan upptäckte snart att vi båda frös något oerhört redan efter 2 timmar...

Här kommer i varje fall några av de första alstren.

image139
Trädkrona i bakgrundsljus


image140
Svajande vass


image141
F.d lastbrygga?


image143
Båtvrak


image142
Lampa


Bilderna lär förhoppningsvis bli bättre, men det var första försöket i naturen...
Tack André för tipsen!

Kommentarer
Postat av: Peter

Du få skaffa dig en gps och börja geotagga alla foton. Det är användbart vid fiske, man kan kolla på bilderna vart man fick fisken... :-)

Postat av: André

Vart ju bra bilder! Vi får dra ut lite senare någon kväll här framöver så får du låna mitt stativ och testa med lite längre slutartider

2008-04-09 @ 11:51:28
Postat av: Magnus

Peter:
Njae... Det finns folk som läser bloggen som inte nödvändigtvis behöver veta var jag tog mina fiskar hehe ;), så det är nog relativt låg prio på det.

Däremot förstår jag vitsen om man som du är ute på Vättern en hel del. Stativ och ett 85-300 mm objektiv får bli första tillbehörsinköpen till denna kamera. Eventuellt en fjärr för smidig självutlösarhantering med.

2008-04-09 @ 13:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback