God fiskelycka en vilans dag...

I Söndags var det dags igen.
Jag, Dan och Viktor drog ut på jakt efter storgäddan.... Igen...

Dagen bjöd på lite småskurar som knappt var kännbara, men förutom det så bjöd den på riktigt bra gäddfiske.
Jag inbjuder härmed till ett bildspel istället för att tala i ord..

image182
Kanadagäss... Vi älskar att hata dom ;)



image183
Viktor med en grann 3 kilos

image184
Nytt jerkbait PB igen 7140 g,  99 cm



image192
Vacker dam



image186
Back she goes



image187
Viktor fick en fin pjäs han med



image189
6 600 g  97 cm  (Härligt dubbelhugg dessutom med Dan i bakgrunden)




image190
Gädda ca 5 kg (+ Lite smuts på linsen)



Kommentarer
Postat av: Micke.S

Grattis!
Jäklars vilka fina gäddor.Ni verkar ha haft en rolig dag på sjön. Själv drar jag bara snipor än så länge,hoppas det lossnar häruppe också snart.
/Micke.S

Postat av: Christian(tintin) Johansson

Ser fint ut!

Lust att köra lite gäddmete i 'dammen' till helgen kanske?
Borde varit varmt där tidigare än i Munksjön så fler gäddor borde ha lekt klart där tycker man.

Säkert riktigt smidigt att få betesfisk i kanalen också med kastnätet nu.

2008-04-28 @ 23:24:11
Postat av: Magnus

Micke.S : Jo, det var en riktigt bra dag. Vi landade 9 gäddor varav 4 på över 4 kilo.
Måste klassas som helt ok!

Christian : Natuligtvis borde vi testa dammen, men du får nog tjata lite på Martin denna helgen... Vad jag vet än så länge, så kan jag inte hänga med i helgen.
Kastnätet är utlånat så ni får nog meta upp betesfisk med maggot och stl. 16 på krok i kanalen.
Jag hör av mig om jag får fritt någon dag.

2008-04-29 @ 08:36:12
URL: http://promisedland.blogg.se
Postat av: Jari

Klart godkänt fiskat, ser riktigt skojt ut.

2008-04-29 @ 14:06:34
URL: http://fiskefeber.blogg.se/
Postat av: Pierre

Fina fiskar.
Fiskar ni bara i munksjön nu?

2008-04-29 @ 18:53:39
URL: http://www.teamnappet.se
Postat av: Magnus

Pierre: Nej, Munksjön har jag inte besökt på ett tag. Mest pga att de leker senare, eftersom den är så mycket djupare. Ska ner och kolla läget i helgen tänkte jag.

2008-04-29 @ 21:07:37
Postat av: Farsan

Det duggar tätt med PB nuförtiden !!! Det vill tydligen till att kolla bloggen lite oftare.
Lyfter på hatten och grattar gör !!!
"Laxkungen"

2008-05-01 @ 17:54:10
Postat av: Magnus

Tackar Laxakungen! =)

2008-05-08 @ 11:35:27
Postat av: `Micke

Hittade just hit till den här bloggen, men måste sent omsider gratulera till några fina gäddor och pb!

2008-05-18 @ 15:27:42
URL: http://mickesfiske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback