Fiske söndagen den 30 mars

Bera, Tintin och jag var ute på en tur i båten i söndags för lite gäddfiske.

Det blev inte mycket fisk, men ganska omgående hade jag på första gäddan.
Den vägde knappt 2 kilo och var tvungen att avlivas pga sen krokning.
Maginnehåll visade på en romstinn hona, men inte helt färdigbildade romkorn.
Det är åtminstone 2 veckor kvar till lek. Ytvattnet mättes till 1,5 grad. Tyvärr gjorde jag inga mer djupa kontroller.
Kanske skiljer det ett par grader om man går ner på 3-4 meters djup.

image136
Björn fixar nytt bete


Det var en blåsig dag, och man märkte att våren var på väg in över småland. Friska vårvindar yrde upp vattnet omgående och det var svårt att ankra upp ordentligt vid hotspotsen.

Vi hade ändå en riktigt trevlig tur på sjön, med sol, röka, kaffe och lite vatten för min del.

image137
Gott röka


Turen gav en mindre gädda till för min del, medan Björn och Christian bommade idag.
Det ska bli grymt härligt att snart få byta ut overallen till mer lätta kläder. Nu har vi bott i "flytisen" hela hösten, vintern och våren.

Here come's the sun!!!


Kommentarer
Postat av: Micke.S

Det blev ju fisk även om det inte blev personbästa.
(det var väl fel datum)=).Själv ska jag ut en tur på Siljan imorgon,hoppas bara att jag inte behöver testa flytförmågan på min overall.Dom säjer att isarna börjar ta stryk av blidvädret men det visar sig väl.
/Micke.S

Postat av: Christian(tintin) Johansson

Håve blå é dom bästa, heja heja heja Håve!!!111

2008-04-03 @ 22:06:59
Postat av: Mange

Ja, fy sjutton va gott med en final mot LHC =)

2008-04-04 @ 07:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback