Bruce Springsteen & The E Street Band,10/12 2007

Kvällen då Clarence Clemons utnämndes till "Godfather of Swedish Soul"
Med all rätt! Det var Clarences' kväll till mångt och mycket. 
Little Steven rockade arslet av Globen. Det var inte alls samma man som jag såg i Göteborg 2003.
Bruce.... Vilken kapacitet den mannen har. Styrkan i rösten är som tagen från tidigt 80-tal. Ja i varje fall om man räknar upp låtar som The River, Last to Die, Promised Land, Badlands och Jungleland

Jag kan inte beskriva lyckan över att han körde Jungleland igårkväll. Det var ett känslomässigt inferno redan när de entrade scénen. Jag gav upp efter No Surrender och kapitulerade totalt under Gypsy Biker. Det gick inte att hålla tillbaka tårarna. Kvällen var räddad för evigt!

Jag vacklar fortfarande runt i surrealismens dimma över att få höra 4 av mina absoluta favoritlåtar, någonsin, LIVE
Tyngst är utan tvekan Jungleland. Denna låt måste för övrigt vara klassad som en av vår tids bästa, alla kategorier. Det blir svårt att spräcka denna triumf på Ullevi den 4:e Juli till sommaren. Men Bruce om någon kan.
       
Lite suddiga mobilbilder från konserten får dessutom pryda detta inlägg.
Tack Bruce, The E Street Band och Thomas Fransson som var chaufför!

image51

image52

image53

Setlist:

1. "Radio Nowhere"
2. "No surrender"
3. "Lonesome day"
4. "Gypsy biker"
5. "Magic"
6. "Reason to believe"
7. "Candy's room"
8. "She's the one"
9. "Living in the future"
10. "The promised land"
11. "I'll work for your love"
12. "The River"
13. "Working on the highway"
14. "Devil's arcade"
15. "The Rising"
16. "Last to die"
17. "Long walk home"
18. "Badlands"

****************************************
19. "Girls in their summer clothes"
20. "Jungleland"
21. "Dancing in the Dark"
22. "Born to run"
23. "Girls in their summer clothes"
24. "American land"
25. "Santa Claus is coming to town"


Kommentarer
Postat av: alma

Vad härligt det måste varit! Låter magiskt som du beskriver det... Och tänk att ni får uppleva det 2 ggr på ett år!
Sicilien var underbart - Italien överhuvudtaget tilltalar mig mycket. Nu när de flyger så billigt från Skavsta kan tänkas vi åker igen nästa år, skulle vara trevligt att resa dit med er :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback