Metedags.... Ska man fånga en sutare idag???

Idag Lördag den 11 Augusti var det 4 stycken sugna fiskare som trotsade mörkret och steg upp klockan 4 för att ge sig på sutaren i Rocksjön.
I halvdassigt väder med lite duggregn emellanåt (till en början) kanske det inte var optimalt fiske efter sutare... Men jag kan ju inget om dom så det borde väl ändå gå tyckte jag ;P
Efter lite mäskande och inställningar av djup för att använda oss av lyftmetoden hade vi fått ett par mörtar i hyfsad storlek. Drygt 400 g vägde den största.
Sedan smällde det på en brax. EN brax!!!
Varför inte fler. Jag övermäskade inte, loosefeedade i ett försök att hålla kvar eventuellt fler hungriga gäster utmed botten kring våra flöten, men icke...
Braxen ja, det var min största någonsin i varje fall. Ett fint exemplar på 2020 g
Men någon vidare fight var det ju inte.... Tråkiga fiskar det där...
Trots det var jag stolt och visade med ett leende upp dasslocket medan min kompis tog ett kort..  

image1

Ösregn och närgångna åsksmällar var nästa "happening" Klockan var 8 och vi beslöt oss för att packa ihop och dra oss hemåt...
Fler turer skall definitivt läggas i denna citysjö. Är sugen på både en ruda och sutare nu. När skall jag ta oskulden för dessa arter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback