I svinottan på gösjakt

Jag simmar, troligtivs är jag närmare 1200 meter. Simhallen är sval, det varma vattnet ångar upp i luften och den dämpade belysningen gifter sig fint med den lugna musiken.
Plötsligt skruvar någon upp volymen, men inte så det stör.
Klockan på väggen lyser konstigt och den visar 04.35. Då vaknar jag till och inser att det är alarmklockan som visar tiden och spelar musiken.

Upp och hoppa, idag ska vi fånga gös, jag och Christian. 


Christian fångar soluppgången, när jag lyfter i spön 
 
 
Vi hade tidigare beslutat att det var pelagisk vertikaljiggning som gällde för dagen, idag på helt nytt vatten.
Efter 20 minuters tuffande med 2,5-hästarn så nådde vi vår destination. 
Vi har som vanligt ingen direkt framgång och vi byter ivrigt färger, taktik och storlekar på jiggarna för att lura någon gös att attackera våra beten.
Efter ett par timmar fick det vara nog. Vi stannade litet mer landnära och började jiggfiska på lite branter. 
Christian tar två snabba gäddor och en abborre sen äter vi "kall" korv med bröd, tvi, äckel & kräks.

Fyllda med nedtvingad energi tar vi nya tag och prövar trolling istället. Gott om stötar på våra beten visar åtminstone att det faktiskt simmar gös i sjön, om än slug, slö och jävligt ointresserad. 
 
 
Christian i djup koncentration över ett eko


Fågel
 
 
Christians abborre 
 
Tillslut fångar Christian dagens gös - en fisk bara något hekto tyngre än abborren ovanför och där nånstans lämnas vi åt vår förtvivlan i vår gösjakt. 
Framåt kl. 13.00 var det dags att ge upp för dagen. 
Tack återigen för gott sällskap Christian, en dag ska vi hitta vinnarknepet. 
 

Kommentarer
Postat av: Christian "tintin" Johansson

Tack själv och tack för den fina återskapelsen av fisketuren här på bloggen. Snart drar vi dit igen och den gången ska vi lyckas!

Postat av: Magnus

Ja, banne mig, plötsligt händer det!

2013-09-02 @ 10:18:02
URL: http://promisedland.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Yahooo!
Äntligen är du tillbaks i etern.
Jag ska också skärpa till mig framöver, får se till helgen.

><((((º>¸.•´¯`•.¸¸.•´¯`•..¸¸ ><((((º>

//TB

2013-09-02 @ 15:51:56
Postat av: mange

Ja, Tobbe! Lägg upp lite fina havsöringsbilder nu. Vi längtar!

2013-09-02 @ 20:11:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback