Premiär Gäddsäsongen 2010

Äntligen fick vi komma ut igen utan att behöva dra med borr och isdubb.
Jag och Tintin satt av en halvdag i förmiddags i jakten på förleksgäddorna.

Ganska omgående var det pill på Tintins bottenmetade mört, men den spottade innan mothugget satt.
Vi började på ena sidan där det är lite lugnare vattenföring och ganska mycket djupare.
Jag glömde ta vattentemperaturen på denna sida, men jag kollade när vi bytte till solsidan vid halvlek.

Den visar endast 3 grader än så länge, så ett litet tag kvar till lek.
Får hoppas på långsam uppvärmning nu så chansen inte försvinner alldeles för snabbt.

Kan knappt bärga mig till nästa pass på måndag...






Glad Påsk så länge!


Kommentarer
Postat av: morkass

tror jag såg er från bussen igår! h-ån va?

kul att ni är igång! kör hårt.

2010-04-06 @ 09:06:46
Postat av: Magnus

jajjemen markus! Du har öga för detaljer ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback